Apple Music, nou rival de Spotify

La companyia de la poma es llança al mercat de la música en streaming amb un nou programa

Tim Cook, CEO d'Apple
Tim Cook, CEO d'Apple
Redacción y Europa Press
09 de Juny de 2015
Act. 09 de Juny de 2015
El món de la música digital torna a trontollar amb el segell de la poma, 14 anys després del llançament d'iTunes. Apple ha anunciat en la seva conferència per a desenvolupadors WWDC 2015 Apple Music, un esperat servei de música per streaming gens sorprenent, però que pot suposar un problema seriós per a grans actors com Spotify. A més de para dispositius d'Apple al juny, estarà disponible per Android i Windows a la tardor.

Apple Music arriba al sector com una seriosa amenaça, ja que igual que altres serveis de la companyia de la poma s'instal·larà vulguin els seus usuaris o no en els dispositius de la companyia. D'aquesta forma, els usuaris tindran en varis dels seus dispositius el servei i serà més senzill aconseguir adeptes. A més, al no tancar-se als ecosistemes de la competència, el potencial d'Apple Music és enorme i amenaça seriosament a la resta de plataformes de música digital.

La realitat és que actualment no funciona tan ben la compra de cançons o discos per separat com el model per subscripció per streaming o el consum de vídeo online. Apple ha dit que actualment el sector "és una autèntic caos" i per això ha creat un "gran i nou ecosistema" pensat per a la música.

El Servei incorporarà també una plataforma perquè els artistes puguin estar en contacte amb els seus fans i pujar tot tipus de continguts. El nou programa inclou un sistema de suggeriments per a l'usuari i una autèntica estació de ràdio que emetrà des de tres ciutats 24 hores durant 7 dies a la setmana.

El catàleg és un altre dels grans atractius d'Apple Music perquè inclou exclusives que no estan en Spotify com els Beatles, AC/DC o Bob Dylan i que convenceran a molts usuaris a passar-se a Apple.