Renfe comença aquest dilluns a oferir Wi-Fi a bord de l'AVE, un servei que arrencarà als trens d'Alta Velocitat Madrid-Sevilla i que tindrà un preu d'entre 2 i 4 euros per viatge. La companyia ferroviària preveu estrenar aquesta connexió en la major part (entre el 70% i el 80%) dels trens AVE amb els quals realitza la connexió entre la capital i la ciutat sevillana, si bé espera que tots ells ho incorporin abans de finalització d'any.
A partir del 2017, Renfe anirà estenent aquest servei als AVE d'altres línies, començant pels quals cobreixen el recorregut Madrid-Barcelona.
Com funciona?
L'operadora pública, que mantindrà el monopoli de l'AVE fins a almenys 2020, ho ofereix a través de l'aplicació PlayRenfe. Així, per connectar-se a Internet mentre es viatja en l'AVE, els viatgers hauran de descarregar-se aquesta app en els seus dispositius mòbils i triar entre els dos tipus de servei: el bàsic, que costarà 2 euros, però serà gratuït si el viatger s'inscriu en Renfe i que permetrà connectar un dispositiu amb una capacitat de 20 megues i accedir a determinats continguts bàsics.
El prèmium tindrà un cost de 4 euros (2 euros en cas de formar part deRenfe o viatjar en classe Preferent) i facilita la connexió de fins a tres dispositius amb una connexió de 100 megues i l'accés a tota l'oferta de continguts d'informació i entreteniment de Movistar . El motiu és que Telefònica és la responsable del contracte d'instal·lació i subministrament d'aquest servei i continguts a través d'un concurs públic per un import de 149 milions d'euros. Per a la seva implantació, l'operadora de telecomunicacions ha comptat amb la col·laboració de Indra i Hispasat.
Proves amb viatgers
La connexió sense fil a Internet s'engega després que la companyia ho hagi testat en les proves amb viatgers realitzades en l'últim mes. Una mitjana de 150 viatgers per tren es van connectar al Wi-Fi durant el seu trajecte en AVE, el 80% d'ells eren dones. El més gran percentatge d'aquests passatgers van optar per utilitzar la connexió per veure pel·lícules.
Després es van situar els que van triar utilitzar WhatsApp i, posteriorment, els que van aprofitar-lo per revisar el seu correu electrònic i treballar, segons fonts de la companyia ferroviària.
"El servei més ampli"
Renfe assegura que el seu servei Wi-Fi és el més ampli dels quals ofereixen les diferents operadores ferroviàries a tot el món. Amb la seva engegada busca atendre una demanda dels viatgers de l'AVE, un servei que anualment transporta uns 20 milions de passatgers. A més, ho emmarca en el seu objectiu de millorar la qualitat del servei.
A partir del 2017, Renfe anirà estenent aquest servei als AVE d'altres línies, començant pels quals cobreixen el recorregut Madrid-Barcelona.
Com funciona?
L'operadora pública, que mantindrà el monopoli de l'AVE fins a almenys 2020, ho ofereix a través de l'aplicació PlayRenfe. Així, per connectar-se a Internet mentre es viatja en l'AVE, els viatgers hauran de descarregar-se aquesta app en els seus dispositius mòbils i triar entre els dos tipus de servei: el bàsic, que costarà 2 euros, però serà gratuït si el viatger s'inscriu en Renfe i que permetrà connectar un dispositiu amb una capacitat de 20 megues i accedir a determinats continguts bàsics.
El prèmium tindrà un cost de 4 euros (2 euros en cas de formar part deRenfe o viatjar en classe Preferent) i facilita la connexió de fins a tres dispositius amb una connexió de 100 megues i l'accés a tota l'oferta de continguts d'informació i entreteniment de Movistar . El motiu és que Telefònica és la responsable del contracte d'instal·lació i subministrament d'aquest servei i continguts a través d'un concurs públic per un import de 149 milions d'euros. Per a la seva implantació, l'operadora de telecomunicacions ha comptat amb la col·laboració de Indra i Hispasat.
Proves amb viatgers
La connexió sense fil a Internet s'engega després que la companyia ho hagi testat en les proves amb viatgers realitzades en l'últim mes. Una mitjana de 150 viatgers per tren es van connectar al Wi-Fi durant el seu trajecte en AVE, el 80% d'ells eren dones. El més gran percentatge d'aquests passatgers van optar per utilitzar la connexió per veure pel·lícules.
Després es van situar els que van triar utilitzar WhatsApp i, posteriorment, els que van aprofitar-lo per revisar el seu correu electrònic i treballar, segons fonts de la companyia ferroviària.
"El servei més ampli"
Renfe assegura que el seu servei Wi-Fi és el més ampli dels quals ofereixen les diferents operadores ferroviàries a tot el món. Amb la seva engegada busca atendre una demanda dels viatgers de l'AVE, un servei que anualment transporta uns 20 milions de passatgers. A més, ho emmarca en el seu objectiu de millorar la qualitat del servei.