![Albert Buxadé, director general de Vodafone a Catalunya Albert Buxadé, director general de Vodafone a Catalunya](https://www.viaempresa.cat/uploads/s1/17/72/9/image-2-17729.jpeg)
14
de Novembre
de
2013
La cobertura de 4G de Vodafone a Barcelona arriba ja al 90% de la població en exteriors, i al 75% en interiors. Els 150 Mbps de velocitat i l'ample de banda d'aquesta tecnologia no només permeten navegar fins a deu vegades més ràpid que amb la tecnologia 3G sinó que obren un ampli ventall de possibilitats i oportunitats per a les empreses. D'aquesta tecnologia, del futur del sector i dels plans de la companyia a Catalunya n'hem parlat amb, Albert Buxadé, director general de Vodafone a Catalunya.
Quina aposta fa Vodafone per Catalunya?
Hem fet diverses coses. La més gran a nivell econòmic és el 4G: estem instal·lant moltes antenes. Arribar al 90% de la població no és trivial. No ho té ningú, i trigaran molt a tenir-ho. L'altra és l'obertura d'una botiga enfocada a l'atenció al client. És un mini call center, que permet resoldre qualsevol tipus de sol·licitud o incidència, fins i tot la reparació de terminals. I estem creixent en el mercat de la distribució, amb la incorporació d'un centenar de persones per atendre les pimes in situ a casa dels clients. I això també és una aposta perquè ja toca que comencem a remenar l'olla perquè això tiri endavant.
Quants llocs de treball han creat?
Com a xifra aproximada, podríem parlar d'unes 200 persones. Perquè n'incorporem 40 a la botiga, 100 al canal de distribució i, de forma més directa, 30 o 40 més a nivell comercial.
Quin potencial té la tecnologia 4G?
No ho sabem encara. Igual que va passar amb el 3G, el 4G també canviarà la indústria. A nivell d'aplicacions i multimèdia, ara amb el telèfon serà suficient. El que podies fer amb un accés de fibra, ara ho podràs fer amb un telèfon mòbil.
L'obertura de la botiga és un gest contra la competència low cost?
El servei d'atenció al client de les operadores no és bo. És molt complicat i cada vegada l'usuari és més exigent. Volem fer un canvi de paradigma: apropar l'atenció personalitzada a peu del carrer. Que si via operadora no te'n surts puguis venir a la botiga. És un valor clar en relació amb un operador virtual o low cost.
Què rebran a Catalunya del projecte d'inversió Spring?
Encara no se sap. Són entre 6.000 i 8.000 milions de lliures a Europa, i s'ha de veure què rascarem. El que sí que notarem és que s'acceleraran els projectes d'infraestructures com el 4G i la fibra. Ens permetrà fer un canvi de velocitat i que la implantació d'aquests servei sigui més curta. En 2 o 3 anys màxim esperem que tota la xarxa actual pugui estar amb 4G i això és revolucionari.
Cap a on va el negoci de la telefonia mòbil?
Estem anant cap al món de les aplicacions, les tauletes, les grans pantalles i el multimèdia. Ara es valora la rapidesa i la qualitat d'imatge dels terminals. Tothom ha de poder escollir què vol a nivell personal, i poder adaptar-ho a la feina. Ara la gent no vol anar amb dos telèfons, sinó que cada vegada més la gent vol que s'integri en un sol punt de contacte que pugui tenir diferents perfils, i poder separar quan juga i quan treballa.
I pel que fa a les empreses...
La veu fixa i mòbil, no existeix: la veu és veu, i les dades són dades. Amb el 4G ja veurem com podem arribar a substituir les dades dels edificis a través de 4G. Apostem perquè els telèfons siguin sense fils. La seva implantació a les oficines és més senzilla, i t'estalvies el cablejat i les centraletes. La telefonia professional empresarial va cap al núvol.
Com van els primers passos de Barcelona com a capital mundial del mòbil?
La tenim fins al 2018 i estem començant. S'han de fer moltes coses. Cal col·laborar molt més entre els jugadors de tots els escenaris per veure clar cap a on dirigir els esforços.
I Vodafone quin paper hi juga?
Estem liderant un tema molt concret, la Mobile World Capital for All. Volem que la tecnologia no quedi fora de l'abast dels col·lectius més vulnerables de la societat. Hem d'apropar la tecnologia i integrar l'smart city a aquestes persones i que ningú en quedin fora
Quins reptes de futur té el sector?
La tecnologia NFC (Near Field Communication), l'e-wallet i el pagament pel mòbil. Aquests temes estan evolucionant molt i quan es connectin podrem tenir una ciutat intel·ligent. Es tracta de que quan estiguis al bar o l'autobús pagar pel mòbil, i el pas següent serà deixar la cartera a casa i que el mòbil sigui tota la teva informació de pagament, d'identificació personal i sanitària.
Quina aposta fa Vodafone per Catalunya?
Hem fet diverses coses. La més gran a nivell econòmic és el 4G: estem instal·lant moltes antenes. Arribar al 90% de la població no és trivial. No ho té ningú, i trigaran molt a tenir-ho. L'altra és l'obertura d'una botiga enfocada a l'atenció al client. És un mini call center, que permet resoldre qualsevol tipus de sol·licitud o incidència, fins i tot la reparació de terminals. I estem creixent en el mercat de la distribució, amb la incorporació d'un centenar de persones per atendre les pimes in situ a casa dels clients. I això també és una aposta perquè ja toca que comencem a remenar l'olla perquè això tiri endavant.
Quants llocs de treball han creat?
Com a xifra aproximada, podríem parlar d'unes 200 persones. Perquè n'incorporem 40 a la botiga, 100 al canal de distribució i, de forma més directa, 30 o 40 més a nivell comercial.
Quin potencial té la tecnologia 4G?
No ho sabem encara. Igual que va passar amb el 3G, el 4G també canviarà la indústria. A nivell d'aplicacions i multimèdia, ara amb el telèfon serà suficient. El que podies fer amb un accés de fibra, ara ho podràs fer amb un telèfon mòbil.
L'obertura de la botiga és un gest contra la competència low cost?
El servei d'atenció al client de les operadores no és bo. És molt complicat i cada vegada l'usuari és més exigent. Volem fer un canvi de paradigma: apropar l'atenció personalitzada a peu del carrer. Que si via operadora no te'n surts puguis venir a la botiga. És un valor clar en relació amb un operador virtual o low cost.
Què rebran a Catalunya del projecte d'inversió Spring?
Encara no se sap. Són entre 6.000 i 8.000 milions de lliures a Europa, i s'ha de veure què rascarem. El que sí que notarem és que s'acceleraran els projectes d'infraestructures com el 4G i la fibra. Ens permetrà fer un canvi de velocitat i que la implantació d'aquests servei sigui més curta. En 2 o 3 anys màxim esperem que tota la xarxa actual pugui estar amb 4G i això és revolucionari.
Cap a on va el negoci de la telefonia mòbil?
Estem anant cap al món de les aplicacions, les tauletes, les grans pantalles i el multimèdia. Ara es valora la rapidesa i la qualitat d'imatge dels terminals. Tothom ha de poder escollir què vol a nivell personal, i poder adaptar-ho a la feina. Ara la gent no vol anar amb dos telèfons, sinó que cada vegada més la gent vol que s'integri en un sol punt de contacte que pugui tenir diferents perfils, i poder separar quan juga i quan treballa.
I pel que fa a les empreses...
La veu fixa i mòbil, no existeix: la veu és veu, i les dades són dades. Amb el 4G ja veurem com podem arribar a substituir les dades dels edificis a través de 4G. Apostem perquè els telèfons siguin sense fils. La seva implantació a les oficines és més senzilla, i t'estalvies el cablejat i les centraletes. La telefonia professional empresarial va cap al núvol.
Com van els primers passos de Barcelona com a capital mundial del mòbil?
La tenim fins al 2018 i estem començant. S'han de fer moltes coses. Cal col·laborar molt més entre els jugadors de tots els escenaris per veure clar cap a on dirigir els esforços.
I Vodafone quin paper hi juga?
Estem liderant un tema molt concret, la Mobile World Capital for All. Volem que la tecnologia no quedi fora de l'abast dels col·lectius més vulnerables de la societat. Hem d'apropar la tecnologia i integrar l'smart city a aquestes persones i que ningú en quedin fora
Quins reptes de futur té el sector?
La tecnologia NFC (Near Field Communication), l'e-wallet i el pagament pel mòbil. Aquests temes estan evolucionant molt i quan es connectin podrem tenir una ciutat intel·ligent. Es tracta de que quan estiguis al bar o l'autobús pagar pel mòbil, i el pas següent serà deixar la cartera a casa i que el mòbil sigui tota la teva informació de pagament, d'identificació personal i sanitària.