Tecnologia 'smart'
CaixaBank parla per Alexa
El banc català es converteix en la primera entitat financera a disposar del seu assistent virtual a Amazon
CaixaBank se suma a l'auge dels altaveus intel·ligents amb Neo. Es tracta d'una aplicació basada en la intel·ligència artificial disponible tant per a Google Home com per Alexa d'Amazon i és la primera d'aquesta mena desenvolupada per un banc de l'Estat espanyol. Concretament, l'app està preparada per entendre i respondre 450 preguntes en diferents idiomes.
Així, d'ara endavant, els clients de l'entitat poden realitzar consultes sobre productes i serveis, demanar ajuda per contractar un producte o rebre recomanacions sobre novetats relacionades amb els seus interessos a través de Neo, que els donarà una resposta 100% per veu. A banda, també permet l'accés a les apps corporatives CaixaBankNow, BrokerNow i imaginBank.
Per al moment, més d'un milió de persones han conversat amb Neo, generant dos milions de converses. La voluntat de CaixaBank és que aquestes experiències basades en intel·ligència artificial serveixin per oferir un millor servei als clients gràcies a l'ús de tecnologia avançada.
L'any 2017, CaixaBank va ser la primera entitat bancària de l'Estat en aplicar la intel·ligència artificial en l'atenció al client amb xatbots especialitzats. Aquestes primeres iniciatives han estat el preludi de Gina i Neo, assistents virtuals en l'actualitat d’imaginBank i CaixaBank respectivament.