Candy Crush canvia de mans

L'empresa de videojocs Activision compra King per 5.900 milions de dòlars

Candy Crush és un dels videojocs més populars de King
Candy Crush és un dels videojocs més populars de King
Redacción
03 de Novembre de 2015
Act. 03 de Novembre de 2015
L'empresa de videojocs Activision ha adquirit la companyia creadora del popular videojoc Candy Crush Saga. La multinacional nord-americana ha adquirit l'empresa King, que desenvolupa jocs per a smartphones i Facebook per 5.900 milions de dòlars (uns 5.300 milions d'euros).

L'operació, que ha sorprès al sector, ha estat anunciada durant la matinada d'aquest dimarts de manera oficial per part de les dues juntes directives. Activision ha realitzat aquesta operació per incrementar la seva presència en segments on fins ara no tenia gaire presència, com els jocs per a mòbils. "La incorporació de King servirà per posicionar Activision com un líder global en entreteniment interactiu a mòbils, consoles i jocs de PC, a part d'altres terrenys en creixement", expliquen des de l'empresa.

Activision va ser el primer desenvolupador i distribuïdor independent de videojocs, fundat l'any 1979. L'empresa té en el seu portafoli videojocs tan coneguts com ara Crash Bandicoot, Call of Duty, Guitar Hero, Spiderman, Spyro the Dragon, Tony Hawk. Amb una facturació anual de 2.900 milions de dòlars, dóna feina a 4.670 treballadors.

Per la seva banda, l'empresa King, que seguirà la seva activitat de manera independent, compta amb gairebé 500 milions d'usuaris únics i les seves apps ocupen tres dels primers llocs al rànquing de vendes de l'App Store d'iOs i Google Play.