24
d'Abril
de
2015
Act.
24
d'Abril
de
2015
L'Apple Watch arriba aquest divendres amb una caixa d'acer inoxidable en plata o negre espacial, una pantalla protegida per cristall de safir i amb una oferta de tres models amb una vintena de combinacions diferents possibles. Ara bé, l'espera serà una mica més llarga pels consumidors que no visquin en un dels nou països en els quals la companyia de Cupertino ha començat a vendre el seu nou dispositiu, entre els quals no hi ha l'Estat espanyol.
La reacció dels usuaris davant l'obertura del termini de reserves online de l'Apple Watch el dia 10 d'abril ha superat les millors prediccions: un milió de reserves en les primeres 24 hores només als Estats Units. Tenint en compte que les vendes inicials de l'Apple Watch estaran clarament limitades per la producció, com ho podem fer per aconseguir un Apple Watch?
Actualment, tots els models marquen un temps d'espera de, com mínim, el mes de juny. Segons ha anunciat el CEO d'Apple, Tim Cook, els consumidors que han fet les primeres reserves online rebran el seu rellotge en un termini de quatre a sis setmanes i les botigues físiques dels nou països seleccionats (Estats Units, Austràlia, Canadà, Xina, França, Alemanya, Hong Kong, Japó i Regne Unit) podran començar a vendre el producte a partir del mes de juny.
Pels que no poden esperar
Per gaudir del nou rellotge intel·ligent d'Apple els consumidors espanyols tenen diverses opcions. La primera és esperar que Apple comenci a acceptar comandes online o a servir a les botigues de l'Estat (fet que podria retardar-se fins al segon semestre de l'any). La segona és agafar cotxe o tren i desplaçar-se fins a l'Apple Store situada al centre comercial Odysseum de Montpeller, la botiga més propera que disposarà d'unitats. Pels que no tinguin paciència ni ganes de moure's, l'única alternativa és fer un petit truc per comprar-lo directament a través d'Internet als Estats Units.
Aquest tercer cas és el que hem posat en pràctica a VIAempresa. D'entrada, cal tenir present que, sortosament, Apple no valida que les targetes de crèdit amb les que es realitzen les comandes online pertanyin al mateix país al qual s'està realitzant la compra. L'única condició és disposar d'una adreça física d'enviament en aquest mateix país.
Com rebre l'Apple Watch
L'opció més pràctica –i la més econòmica- seria disposar d'un amic o familiar que visqui als Estats Units a qui poguéssim enviar la nostra comanda. Malauradament, com que això no sempre és possible, en el nostre cas hem hagut de recórrer a un servei anomenatBundleBox, especialitzat en el reenviament de paquets.
Aquest servei proporciona una adreça de correu americana a la qual podem enviar compres. Un cop rebudes, les reenvia a l'adreça internacional que indiquem –pagant les despeses d'enviament i una petita comissió-.
Ara bé, cal anar amb compte. A Apple no li agrada que els seus clients facin trampa, i en més d'una ocasió han cancel·lat comandes que empraven serveis d'aquest tipus. El més recomanable en aquests casos és seguir els següents passos:
1. Registrar un compte amb BundleBox per tal d'obtenir una adreça americana.
2. Accedir al vostre compte d'iTunes i canviar l'adreça per la que proporciona BundleBox (o fins i tot crear un compte nou d'iTunes).
3. Fer la comanda amb Apple.
Pareu atenció, ja que l'import del rellotge no es cobrarà a la vostra targeta de crèdit fins que es realitzi l'enviament, però sí que Apple realitzarà una autenticació amb la vostra entitat bancària.
És possible que hagueu de trucar per autoritzar-la ja que molts bancs bloquegen càrrecs que vénen de fora de l'Estat. A partir d'aquí, només cal creuar els dits i esperar el paquet. De moment Apple ha informat, de manera extra-oficial, que està treballant per servir les comandes abans del previst.
Què hi ha darrere de l'Apple Watch?
Jordi Boza, emprenedor en sèrie, mentor d'start-ups i conseller de Soft for You (sfy), l'empresa líder a Espanya en el desenvolupament d'aplicacions per a Apple Watch; explica a VIAempresa que "Apple s'ha caracteritzat per ser una empresa que potser no és de les més innovadores i s'acostuma a dir que arriba una mica tard; però quan s'hi posa és molt potent en disseny i experiència d'usuari".
Un argument que s'ha repetit en el nou wearable de moda. "Fins l'any passat ja hi havia smart watches d'altres fabricants però ningú ho acabava de rematar i no semblava tenir gaire èxit. S'hi ha posat Apple i ara és una bogeria", reflexiona.
Sense l'iPhone perd tot el sentit
Com sol passar en el món tancat d'Apple, el seu Watch arriba al zenit del seu potencial només si va de la mà de l'iPhone. "És un accessori que complementa l'experiència de l'usuari del telèfon. Si no tens un iPhone, l'Apple Watch només et donarà l'hora", ironitza Jordi Boza. Explica que "està concebut per comunicar-se i connectar-se amb el teu iPhone". De fet, l'última actualització del seu sistema operatiu ja inclou de sèrie l'aplicació per Apple Watch.
"Té unes aplicacions específiques pel rellotge que interactuen amb unes aplicacions pont que generen la màxima interconnexió amb el telèfon", especifica Boza. Segons el conseller de Soft for You, "Apple ha tingut clar que la part més dura del que necessita el dispositiu (capacitat de bateria, processament i connectivitat), la farà a través de l'iPhone, de manera que optimitza el funcionament del rellotge".
És més, assegura que "tenen molt bloquejat el desenvolupament d'aplicacions per l'Apple Watch perquè no volen que tothom comenci a programar i deixi funcionalitats que vagin esgotant la seva bateria".
Què aporta l'Apple Watch?
"El primer pel que serveix l'Apple Watch és per fardar!", afirma mig de broma i mig seriosament Jordi Boza. Els tres nivells de producte hi ajudaran, especialment el Watch Edition, d'or i or rosa, que pot arribar als 17.000 euros, i que Apple ja ha regalat a celebritats com Beyoncé. La gamma intermitja (Apple Watch), està feta d'acer inoxidable i safir; mentre que la baixa (Watch Sport) és d'alumini. "Tecnològicament el rellotge és sempre el mateix, el que canvia és la carcassa i la corretja", adverteix Boza.
Alhora, també compta amb dues mides de caixes diferents, una per dona (38 mm) i una per home (42 mm). "Té Force Touch, una pantalla tàctil sensible en funció de com es toca", apunta Boza. Una altra prestació és el Taptic Engine, la funció de vibració del rellotge, que "en principi ha de permetre distingir avisos en funció de la vibració rebuda".
L'Apple Watch també compta amb pantalla retina, que permet veure sense reflexes des de qualsevol angle, i la funció de pulsòmetre "per captar el mercat específic de salut", explica Boza. A més a més, incorpora el sistema NFC per fer pagaments.
Finalment, Jordi Boza destaca que té tres àmbits de programació. "Les Glances mostren informació a primera vista, com alarmes o recordatoris", apunta. Els altres dos són les notificacions, que permeten interactuar-hi amb un sol moviment de canell; i les aplicacions en si mateixes.
La reacció dels usuaris davant l'obertura del termini de reserves online de l'Apple Watch el dia 10 d'abril ha superat les millors prediccions: un milió de reserves en les primeres 24 hores només als Estats Units. Tenint en compte que les vendes inicials de l'Apple Watch estaran clarament limitades per la producció, com ho podem fer per aconseguir un Apple Watch?
Actualment, tots els models marquen un temps d'espera de, com mínim, el mes de juny. Segons ha anunciat el CEO d'Apple, Tim Cook, els consumidors que han fet les primeres reserves online rebran el seu rellotge en un termini de quatre a sis setmanes i les botigues físiques dels nou països seleccionats (Estats Units, Austràlia, Canadà, Xina, França, Alemanya, Hong Kong, Japó i Regne Unit) podran començar a vendre el producte a partir del mes de juny.
Pels que no poden esperar
Per gaudir del nou rellotge intel·ligent d'Apple els consumidors espanyols tenen diverses opcions. La primera és esperar que Apple comenci a acceptar comandes online o a servir a les botigues de l'Estat (fet que podria retardar-se fins al segon semestre de l'any). La segona és agafar cotxe o tren i desplaçar-se fins a l'Apple Store situada al centre comercial Odysseum de Montpeller, la botiga més propera que disposarà d'unitats. Pels que no tinguin paciència ni ganes de moure's, l'única alternativa és fer un petit truc per comprar-lo directament a través d'Internet als Estats Units.
Aquest tercer cas és el que hem posat en pràctica a VIAempresa. D'entrada, cal tenir present que, sortosament, Apple no valida que les targetes de crèdit amb les que es realitzen les comandes online pertanyin al mateix país al qual s'està realitzant la compra. L'única condició és disposar d'una adreça física d'enviament en aquest mateix país.
Com rebre l'Apple Watch
L'opció més pràctica –i la més econòmica- seria disposar d'un amic o familiar que visqui als Estats Units a qui poguéssim enviar la nostra comanda. Malauradament, com que això no sempre és possible, en el nostre cas hem hagut de recórrer a un servei anomenatBundleBox, especialitzat en el reenviament de paquets.
Aquest servei proporciona una adreça de correu americana a la qual podem enviar compres. Un cop rebudes, les reenvia a l'adreça internacional que indiquem –pagant les despeses d'enviament i una petita comissió-.
Ara bé, cal anar amb compte. A Apple no li agrada que els seus clients facin trampa, i en més d'una ocasió han cancel·lat comandes que empraven serveis d'aquest tipus. El més recomanable en aquests casos és seguir els següents passos:
1. Registrar un compte amb BundleBox per tal d'obtenir una adreça americana.
2. Accedir al vostre compte d'iTunes i canviar l'adreça per la que proporciona BundleBox (o fins i tot crear un compte nou d'iTunes).
3. Fer la comanda amb Apple.
Pareu atenció, ja que l'import del rellotge no es cobrarà a la vostra targeta de crèdit fins que es realitzi l'enviament, però sí que Apple realitzarà una autenticació amb la vostra entitat bancària.
És possible que hagueu de trucar per autoritzar-la ja que molts bancs bloquegen càrrecs que vénen de fora de l'Estat. A partir d'aquí, només cal creuar els dits i esperar el paquet. De moment Apple ha informat, de manera extra-oficial, que està treballant per servir les comandes abans del previst.
Què hi ha darrere de l'Apple Watch?
Jordi Boza, emprenedor en sèrie, mentor d'start-ups i conseller de Soft for You (sfy), l'empresa líder a Espanya en el desenvolupament d'aplicacions per a Apple Watch; explica a VIAempresa que "Apple s'ha caracteritzat per ser una empresa que potser no és de les més innovadores i s'acostuma a dir que arriba una mica tard; però quan s'hi posa és molt potent en disseny i experiència d'usuari".
Un argument que s'ha repetit en el nou wearable de moda. "Fins l'any passat ja hi havia smart watches d'altres fabricants però ningú ho acabava de rematar i no semblava tenir gaire èxit. S'hi ha posat Apple i ara és una bogeria", reflexiona.
Sense l'iPhone perd tot el sentit
Com sol passar en el món tancat d'Apple, el seu Watch arriba al zenit del seu potencial només si va de la mà de l'iPhone. "És un accessori que complementa l'experiència de l'usuari del telèfon. Si no tens un iPhone, l'Apple Watch només et donarà l'hora", ironitza Jordi Boza. Explica que "està concebut per comunicar-se i connectar-se amb el teu iPhone". De fet, l'última actualització del seu sistema operatiu ja inclou de sèrie l'aplicació per Apple Watch.
"Té unes aplicacions específiques pel rellotge que interactuen amb unes aplicacions pont que generen la màxima interconnexió amb el telèfon", especifica Boza. Segons el conseller de Soft for You, "Apple ha tingut clar que la part més dura del que necessita el dispositiu (capacitat de bateria, processament i connectivitat), la farà a través de l'iPhone, de manera que optimitza el funcionament del rellotge".
És més, assegura que "tenen molt bloquejat el desenvolupament d'aplicacions per l'Apple Watch perquè no volen que tothom comenci a programar i deixi funcionalitats que vagin esgotant la seva bateria".
Què aporta l'Apple Watch?
"El primer pel que serveix l'Apple Watch és per fardar!", afirma mig de broma i mig seriosament Jordi Boza. Els tres nivells de producte hi ajudaran, especialment el Watch Edition, d'or i or rosa, que pot arribar als 17.000 euros, i que Apple ja ha regalat a celebritats com Beyoncé. La gamma intermitja (Apple Watch), està feta d'acer inoxidable i safir; mentre que la baixa (Watch Sport) és d'alumini. "Tecnològicament el rellotge és sempre el mateix, el que canvia és la carcassa i la corretja", adverteix Boza.
Alhora, també compta amb dues mides de caixes diferents, una per dona (38 mm) i una per home (42 mm). "Té Force Touch, una pantalla tàctil sensible en funció de com es toca", apunta Boza. Una altra prestació és el Taptic Engine, la funció de vibració del rellotge, que "en principi ha de permetre distingir avisos en funció de la vibració rebuda".
L'Apple Watch també compta amb pantalla retina, que permet veure sense reflexes des de qualsevol angle, i la funció de pulsòmetre "per captar el mercat específic de salut", explica Boza. A més a més, incorpora el sistema NFC per fer pagaments.
Finalment, Jordi Boza destaca que té tres àmbits de programació. "Les Glances mostren informació a primera vista, com alarmes o recordatoris", apunta. Els altres dos són les notificacions, que permeten interactuar-hi amb un sol moviment de canell; i les aplicacions en si mateixes.