24
de Febrer
de
2017
Va néixer com una eina de geolocalització per trobar les cerveses més barates i s'ha convertit en l'enveja de totes les start-ups que volen fer negoci amb una app mòbil. Wallapop va sortir al mercat l'any 2013 i avui és una app mòbil de compravenda de productes de segona mà que compta amb 10 milions d'usuaris, quatre milions de productes oferts i amb un volum diari en vendes de dos milions d'euros. I s'ha convertit en l'aplicació preferida dels usuaris per desfer-se d'allò que no fan servir o per trobar a bon preu productes que necessiten.
Com s'ho ha fet Wallapop per convertir aquesta app un model d'èxit? Segons el Content Marketing Manager de la companyia, Carlos A. Macho, el secret té a veure amb una bona estratègia de màrqueting de continguts. "Un missatge potent pot canviar-ho tot", comenta Macho durant el Talent Màrqueting Day sobre youtubers organitzat a la Universitat Internacional de Catalunya. Ara bé, també hi influeixen altres factors com la creativitat, l'autenticitat o la personalització. Aquesta és la petita guia a l'èxit segons Wallapop.
Començar fins i tot abans d'estar preparats
Abans de tenir l'aplicació preparada, els promotors de Wallapop van anar amb un esbós a explicar el projecte a diversos comerços que hi aportessin stock. Així, quan l'aplicació finalment va sortir al mercat, ho va fer amb articles reals. La conclusió d'això, segons Carlos A. Macho, és que "si tens una idea, comença a treballar-hi abans que tinguis tots els detalls resolts".
Col·laborar amb influencers i youtubers
L'objectiu de Wallapop és que la gent es descarregui l'app i la faci servir per pujar-hi articles per vendre, el que anomenen listing. Per aconseguir-ho, han apostat per campanyes de promoció del producte en col·laboració amb influencers. I entre aquests, els youtubers, que manegen com ningú l'art dels vídeosvirals, han estat els aliats perfectes de Wallapop per connectar amb el seu públic.
Cuidar el SEO de l'App Store
L'autèntic aparador de Wallapop són les App Stores, perquè el primer que s'ha de fer abans de penjar els productes és descarregar-se l'aplicació al mòbil. Per això, des de Wallapop cuiden molt els textos i missatges que s'envien ja des d'aquestes botigues d'aplicacions mòbils. És el que s'anomena ASO, el SEO de les App Stores, o posicionament orgànic a partir de paraules clau i continguts rellevants que atrauen l'usuari.
Es tracta, en definitiva, de fer els textos explicatius clars, entenedors i atractius, "perquè com millor expliquis i mostris el que fa la teva app, millors resultats donarà", afirma Macho. A Wallapop cuiden fins i tot els textos que expliquen les actualitzacions de l'aplicació, que s'han arribat a convertir en virals gràcies als seus seguidors.
Ser autèntic
Wallapop ha sabut connectar amb la gent gràcies a uns continguts frescos i divertits que els fan autèntics davant els seus usuaris. Un exemple el trobem en els textos dels missatges que envien a nous usuaris o a usuaris inactius intenten parlar de manera informal i propera.
Carlos A. Macho, Content Marketing Manager de Wallaopo. UIC
Explicar històries de gent real
Lligat amb l'autenticitat, Wallapop ha fet una aposta per explicar històries de gent real. Aquesta va ser la base d'una campanya de publicitat amb usuaris reals de Wallapop, que després de superar un càsting, van aparèixer en diversos anuncis mostrant els objectes reals que havien posat a la venda a través de l'aplicació. També van impulsar una campanya de vídeo que va consistir a gravar el testimoni de gent que explicava la història que hi havia darrere l'objecte que havien posat a la venda.
Si no tens diners, sigues creatiu
Per últim, Macho recomana "ser creatius i buscar solucions diferents i originals". Wallapop és un exemple en si mateix de model de negoci original i també ho són les campanyes de publicitat que els han convertit en l'aplicació estrella de la compravenda via mòbil. El consell del Content Marketing Manager és "inventar, tirar milles i gaudir. I sempre arriscar-ho tot".
Com s'ho ha fet Wallapop per convertir aquesta app un model d'èxit? Segons el Content Marketing Manager de la companyia, Carlos A. Macho, el secret té a veure amb una bona estratègia de màrqueting de continguts. "Un missatge potent pot canviar-ho tot", comenta Macho durant el Talent Màrqueting Day sobre youtubers organitzat a la Universitat Internacional de Catalunya. Ara bé, també hi influeixen altres factors com la creativitat, l'autenticitat o la personalització. Aquesta és la petita guia a l'èxit segons Wallapop.
Començar fins i tot abans d'estar preparats
Abans de tenir l'aplicació preparada, els promotors de Wallapop van anar amb un esbós a explicar el projecte a diversos comerços que hi aportessin stock. Així, quan l'aplicació finalment va sortir al mercat, ho va fer amb articles reals. La conclusió d'això, segons Carlos A. Macho, és que "si tens una idea, comença a treballar-hi abans que tinguis tots els detalls resolts".
Col·laborar amb influencers i youtubers
L'objectiu de Wallapop és que la gent es descarregui l'app i la faci servir per pujar-hi articles per vendre, el que anomenen listing. Per aconseguir-ho, han apostat per campanyes de promoció del producte en col·laboració amb influencers. I entre aquests, els youtubers, que manegen com ningú l'art dels vídeosvirals, han estat els aliats perfectes de Wallapop per connectar amb el seu públic.
Cuidar el SEO de l'App Store
L'autèntic aparador de Wallapop són les App Stores, perquè el primer que s'ha de fer abans de penjar els productes és descarregar-se l'aplicació al mòbil. Per això, des de Wallapop cuiden molt els textos i missatges que s'envien ja des d'aquestes botigues d'aplicacions mòbils. És el que s'anomena ASO, el SEO de les App Stores, o posicionament orgànic a partir de paraules clau i continguts rellevants que atrauen l'usuari.
Es tracta, en definitiva, de fer els textos explicatius clars, entenedors i atractius, "perquè com millor expliquis i mostris el que fa la teva app, millors resultats donarà", afirma Macho. A Wallapop cuiden fins i tot els textos que expliquen les actualitzacions de l'aplicació, que s'han arribat a convertir en virals gràcies als seus seguidors.
Ser autèntic
Wallapop ha sabut connectar amb la gent gràcies a uns continguts frescos i divertits que els fan autèntics davant els seus usuaris. Un exemple el trobem en els textos dels missatges que envien a nous usuaris o a usuaris inactius intenten parlar de manera informal i propera.
Carlos A. Macho, Content Marketing Manager de Wallaopo. UIC
Explicar històries de gent real
Lligat amb l'autenticitat, Wallapop ha fet una aposta per explicar històries de gent real. Aquesta va ser la base d'una campanya de publicitat amb usuaris reals de Wallapop, que després de superar un càsting, van aparèixer en diversos anuncis mostrant els objectes reals que havien posat a la venda a través de l'aplicació. També van impulsar una campanya de vídeo que va consistir a gravar el testimoni de gent que explicava la història que hi havia darrere l'objecte que havien posat a la venda.
Si no tens diners, sigues creatiu
Per últim, Macho recomana "ser creatius i buscar solucions diferents i originals". Wallapop és un exemple en si mateix de model de negoci original i també ho són les campanyes de publicitat que els han convertit en l'aplicació estrella de la compravenda via mòbil. El consell del Content Marketing Manager és "inventar, tirar milles i gaudir. I sempre arriscar-ho tot".