El fracàs de Whatsapp Status
Els vídeos de l'aplicació, que es nodreix de l'agenda de contactes, queden molt lluny de l'èxit que tenen Instagram o Snapchat
La diferència entre totes dues, encara que subtil, és importantíssima. En el cas d'Instagram i Snapchat, xarxes socials pures, nosaltres escollim a qui seguir i qui ens segueix. I per tant, molt entre cometes, l'abast immediat d'allò que publiquem és relatiu i controlat. En canvi, Whatsapp, una aplicació de missatgeria més similar als antics SMS que a Facebook, es nodreix de la llibreta d'adreces del telèfon.
Quanta gent hi teniu en aquesta agenda? I de quantes èpoques, feines, llocs i situacions diferents? I el més important de tot... sabeu qui us té a vosaltres? Amb la novetat del Whatsapp Status hem vist aflorar coses realment sorprenents: aquell antic proveïdor d'una feina anterior que penja una foto amb la seva dona, companys d'escola dels que fa anys que no sabíem res que publiquen fotografies de bebès, o fins i tot la cara d'algú que tenies guardat com a "???" i que no tens ni idea de qui és.
I encara millor, si se us ha acudit publicar alguna cosa a Whatsapp Status, és ben probable que hagueu rebut un missatge d'algú que ni tan sols tenieu guardat a la vostra agenda preguntant què tal va la vida. Tot plegat, força trist.
Si sou usuaris de Whatsapp, ja haureu vist que els nous Status van pel camí de convertir-se en un desert. Un parell o tres d'actualitzacions al dia que, amb sort, són sempre del mateix contacte que ho penja tot a tot arreu.
Una xarxa social és una xarxa social, i una aplicació de missatgeria hauria de ser una aplicació de missatgeria. Com molt encertadament va dir-me l'Aiats Agustí, redactor d'aquesta casa, quan vaig passar-li el títol d'aquest article, "a aquest pas, fins i tot l'Excel tindrà Stories". I si no, temps al temps.