• Innovació
  • Els cotxes de Google condueixen 4.800 milions de quilòmetres al dia

Els cotxes de Google condueixen 4.800 milions de quilòmetres al dia

La companyia de Mountain View dissenya un sistema de simulació que permet corregir les errades comeses durant una conducció normal

L'objetiu de la companyia és desenvolupar un cotxe 100% autònom
L'objetiu de la companyia és desenvolupar un cotxe 100% autònom
Quico Domingo 
03 de Febrer de 2016
Act. 03 de Febrer de 2016
Un dels projectes més destacats –dels que han vist la llum fins al moment– de Google X, el laboratori secret per a nous invents de la companyia, és el Google Car, que treballa amb l'objectiu de desenvolupar un cotxe 100% autònom.

De moment, en els darrers prototips, el vehicle és força petit, de dues places i prescindeix totalment de volant, canvi de marxes o qualsevol mecanisme de control. Tot el que necessita fer el conductor és indicar-li al sistema –mitjançant la veu o Google Maps– allà on vol anar. A partir d'aquí, el vehicle realitza tots els càlculs i porta l'usuari del punt A al punt B sense cap intervenció humana.

Ara, la companyia de Mountain View ha explicat com realitza les proves als seus cotxes. D'una banda, conductors de test recorren els Estats Units amb una versió modificada dels cotxes –que sí que disposen de controls manuals–, que els permet intervenir en cas d'incidència. Ara bé, com que els enginyers treballen contínuament millorant els paràmetres de conducció, necessiten una manera de poder fer proves més ràpidament.

Enginyeria al servei de Google
Per exemple, amb l'objectiu que els girs en interseccions siguin més còmodes pels ocupants del vehicle, la companyia va modificar el software de pilotatge per ajustar l'angle de les corbes. Però, com assegurar que la modificació és òptima i que no té afectació en altres situacions? 

Per verificar-ho, a Google han desenvolupat un sistema de simulació que permet als seus ordinadors "tornar" a conduir els milions de quilòmetres que els cotxes reals ja han fet. Així, qualsevol canvi en el programari es pot testar de manera pràcticament instantània contra més de 4.800 milions de quilòmetres.

Aquest simulador, a més, també serveix per analitzar problemes. Si un conductor real ha d'intervenir en un test de conducció, el sistema registra l'error i simula què hauria passat si el vehicle hagués continuat funcionant de manera autònoma, de manera que es pugui corregir el possible error.