El culebrot del Galaxy Note 7 ha generat molta literatura. En primer lloc, els compradors del dispositiu insígnia de Samsung van començar a reportar que l'aparell treia fum, s'escalfava i fins i tot s'incendiava de manera espontània.
La companyia va reaccionar ràpidament anunciant que havia detectat i corregit el problema i que procedia, de forma immediata a substituir els telèfons afectats. I quan tot semblava que es tractava d'un problema superat, va resultar que els telèfons de substitució –que en teoria estaven lliures de problemes– seguien incendiant-se sense que ningú en sabés el motiu.
Tal va ser la magnitud de la tragèdia, que Samsung va decidir tirar la tovallola i deixar de fabricar el model.
Tothom sospitava que, més enllà dels milions de dòlars de pèrdues directes en la substitució d'aparells i en el descens de les vendes, aquest fet podia suposar un cop duríssim per a la imatge de Samsung, però fins ara, ningú havia pogut quantificar-ho.
Ara, la consultora internacional IDC acaba de publicar els resultats d'una enquesta en la qual s'ha intentat mesurar fins a quin punt la imatge de la firma sud-coreana s'ha vist afectada per la crisi del Galaxy Note 7.
D'aquesta manera podia acabar el Samsung Galaxy Note 7 |
De la mostra de 1.082 usuaris, n'hi havia 507 que actualment feien servir algun model de telèfon Samsung, dels quals 24 afirmaven haver tingut un Galaxy Note 7.
D'aquests 24, el 50% va afirmar que havien canviat el seu Samsung per un iPhone, mentre que només el 17% va decidir mantenir-se fidel a Samsung.
L'enquesta també preguntava a la totalitat de la mostra –tinguessin o no un telèfon Samsung–, si la crisi havia influït en la imatge de la marca. La gran majoria dels enquestats va declarar que aquest problema no influiria en la possible compra de nous productes de la marca com ara televisors o diferents tipus d'electrodomèstics. Fins i tot un 13% va assegurar no haver sentit a parlar del problema del Note 7.
Així doncs, un dels fets que podia preocupar d'entrada –la confiança en la marca–, sembla no haver-se produït. Tot i això, Samsung farà be d'intentar explicar als seus compradors el perquè del problema amb els seus terminals si vol evitar que un segment important dels compradors dels seus telèfons mòbils –recordem que el Galaxy 7 és un telèfon de gamma alta–, s'escapin a la competència.