• Innovació
  • Experiment col·lectiu de Big Data al Sónar D

Experiment col·lectiu de Big Data al Sónar D

El festival vol analitzar el recorregut dels visitants per conèixer els seu comportament als concerts

EFE
09 de Juny de 2015
Act. 09 de Juny de 2015
El Barcelona Supercomputing Centre (BSC-CNS) detectarà i seguirà, en temps real, els telèfons de les persones que vagin al festival per fer una anàlisi de com es mou la gent pel Sónar, cosa que convertirà aquest esdeveniment en un gran experiment col·lectiu de Big Data.

El grup de visualització científica del BSC-CNS desplegarà en Sónar de Dia una xarxa de sensors per detectar dispositius de comunicació sense fil, segons ha informat l'organització del Sonar D en un comunicat, en què destaca que les dades seran anònimes perquè no es pugui identificar cap visitant sense el seu coneixement.

Les mateixes fonts han indicat que les persones que visitin l'espai de BSC podran accedir en la seva mòbil a visualitzacions de la seva pròpia activitat, veure les trajectòries que van realitzar amb relació als altres visitants i rebre recomanacions d'altres concerts que puguin interessar-los, a partir dels concerts als quals van assistir.

La realitat virtual també serà una de les protagonistes en Sónar D 2015, que se celebra del 18 al 20 de juny a Barcelona, i el festival acostarà aquesta tecnologia al públic mostrant el treball d'Aaron Koblin, artista de la visualització de dades de referència, i de Chris Milk, creador d'algunes de les experiències més innovadores en el món del vídeo musical, en VRSE, una productora especialitzada que ja ha realitzat vídeos per a Björk.

En aquesta edició, Yancey Strickler, CEO i cofundador de Kickstarter, la plataforma de finançament més gran de projectes creatius del món, impartirà la conferència inaugural d'aquest festival Sónar D, que propiciarà més de 500 trobades de "networking" entre reunions amb experts, inversors, i entrevistes de feina.

Fins al moment, més de vuit milions de persones han aportat al voltant de 1.500 milions d'euros a més de 80.000 projectes creatius de camps tan variats com la música, el disseny, el cinema, la moda o la tecnologia, però Kickstarter a més d'una font de finançament, fomenta la creació de comunitats i és una poderosa eina per provar experiments abans de llançar-los al mercat.

També hi haurà en aquesta edició Amy Robinson, l'experta més gran en l'obtenció de dades a través de videojocs per realitzar estudis sobre l'activitat neuronal, que explicarà com a través d'un videojoc amb més de 200.000 usuaris (Eyewire) i altres projectes paral·lels es poden recollir dades massius perquè investigadors del MIT (Massachusetts Institute of Technology) puguin veure com les neurones es connecten entre ells.