• Innovació
  • Facebook començarà a fer proves amb 'drones'

Facebook començarà a fer proves amb 'drones'

Tot i que el servei es provarà aquest mateix estiu, podrien passar anys fins que estigui operatiu de manera permanent

Els 'drones' tenen una mida similar a les d’un avió comercial Boeing 747, amb una forma que recorda a una V
Els 'drones' tenen una mida similar a les d’un avió comercial Boeing 747, amb una forma que recorda a una V
Quico Domingo 
31 de Març de 2015
Ja fa uns mesos que Facebook va anunciar el seu pla per fer arribar connectivitat a la xarxa a aquells llocs on encara és impossible accedir a Internet. L'estratègia semblava de ciència-ficció: sobrevolar amb uns drones especials aquelles zones incomunicades digitalment.

Els aparells, fabricats per un equip d'enginyers de la mateixa empresa de Mark Zuckerberg provinents de l'adquisició d'Ascenta -una petita start-up especialitzada en el disseny d'aeronaus no tripulades- tenen una mida similar a les d'un avió comercial Boeing 747, una forma que recorda a una V, i un pes similar al d'un cotxe de petites dimensions.

La idea és que aquestes aeronaus funcionin de manera totalment autònoma alimentades per energia solar i que siguin capaces de volar ininterrompudament durant tres mesos a una altura d'uns 18.000 metres.

Els ambaixadors d'Internet
En aquest sentit, Facebook competeix en una cursa contrarellotge amb Google, que mitjançant el seu projecte Loon pretén fer arribar Internet a 5.000 milions d'habitants del planeta mitjançant globus aerostàtics permanents.

Ambdues companyies coincideixen a indicar que, més enllà de la dificultat tècnica de transportar el senyal d'Internet mitjançant aeronaus, el principal escull per fer viable aquesta tecnologia és aconseguir que el seu cost sigui assumible per als habitants de països amb baixes rendes per càpita.

El que encara està per veure és si tots dos projectes tenen, tal com han explicat les dues companyies, un rerefons semihumanitari o el fet de convertir aquesta gran massa d'usuaris sense accés a Internet en usuaris actius de Google i Facebook situarien els dos gegants en una posició encara més dominant pel que fa als serveis que comercialitzen.