Xarxes socials
Facebook llança el seu Wallapop
La xarxa social anuncia l'arribada a Espanya de Marketplace, una plataforma de compravenda de productes de segona mà
Facebook ha anunciat l'arribada a Espanya de Marketplace, el Wallapop de la xarxa social. Aquest és un espai de compravenda dins de la xarxa social en la qual els usuaris podran descobrir, comprar i vendre productes en el seu entorn proper, disponible tant en la versió web com a mòbil.
Marketplace arriba acompanyat d'una nova icona amb forma de botiga, des del qual es pot començar a explorar. Permet veure el perfil públic de compradors i venedors, trobar amics en comú i veure quant temps fa que són a Facebook.
Aquest nou espai de compravenda s'inicia amb fotografies de productes que ofereixen les persones prop de l'usuari. La barra de cerca, situada en la part superior, permet localitzar objectes mitjançant paraules clau, però també es poden filtrar els resultats per localització, categoria o preu.
L'usuari pot explorar productes a través de categories com ara electrònica, llar i jardí, o roba i accessoris. Pot, així mateix, utilitzar l'eina de localització integrada per ajustar la regió en la qual busca o canviar a una altra ciutat, com explica la companyia en un comunicat.
En tocar o fer clic en la imatge d'un resultat, es poden veure més detalls especificats pel venedor, com una descripció del producte, el nom i la foto de perfil del venedor i la seva ciutat. L'usuari té l'opció de guardar el producte per revisar-lo posteriorment. O, si es decideix a adquirir-ho, pot enviar al venedor un missatge directe per mostrar-li el teu interès i fer una oferta.
En cas contrari, si l'usuari vol vendre alguna cosa a Marketplace, solament ha de publicar un anunci, amb la fotografia, el nom, la descripció i el preu. Facebook matisa en el seu comunicat que no ofereix mètode de pagament o d'enviament dels productes que s'ofereixen a Marketplace.