Facebook va adquirir Instagram el 2012 per 1.000 milions de dòlars

Innovació

Facebook s'apunta als 'Stories'

La xarxa social inclou els missatges efímers de 24h després d'incloure-les a Instagram

La xarxa social Facebook ultima les seves pròpies Stories, una eina que permet compartir continguts que s'eliminen passades 24 hores, com les que ja estan disponibles a Instagram o Snapchat. La funció, de la qual ja es coneixen les principals característiques, ja s'està provant a Irlanda.

Amb Facebook Stories, la xarxa social de Mark Zuckerberg introduirà les històries efímeres a l'aplicació principal. Aquestes apareixeran en forma de cercles a la part superior de la pantalla, a sobre del tauló, i podran ser tant imatges com vídeos, incloent-hi també filtres. La funció serà gairebé idèntica a les Instagram Stories, que van ser afegides a la xarxa social propietat de Facebook l'agost del 2016.

"Volem fer ràpid i divertit que la gent comparteixi fotografies i vídeos creatius i expressius amb qui vulguin, quan vulguin", ha afirmat Facebook en un comunicat.

Ara per ara, l'eina es troba en fase de prova. Els usuaris d'Android i iOS d'Irlanda ja poden provar aquestes històries efímeres i, segons informa un portaveu de Facebook, la companyia planeja estendre el nou format a més països en els pròxims mesos.

El llançament de les Facebook Stories suposaria l'intent definitiu de vèncer Snapchat en el seu propi territori: el de les publicacions de 24 hores. Facebook ha anat anunciant els últims mesos funcions similars a les seves altres aplicacions, no només Instagram sinó també Facebook Messenger i Whatsapp.