Digital
Facebook presenta Watch, el seu propi Netflix
La xarxa social llança una plataforma de retransmissió de sèries i programes originals produïts pel gegant informàtic
Facebook ha presentat Watch, una nova pestanya de retransmissió de vídeos en la qual tindran gran importància les sèries i programes originals produïdes per la pròpia xarxa social. Aquest servei estarà disponible tant en la versió web de Facebook com en les aplicacions pel telèfon i televisió. La xarxa social arrenca així la cursa pels continguts contra Netflix.
Per preparar el llançament de Watch, Facebook ha contactat amb creadors de contingut amb l'objectiu de gravar material que se solament es podrà veure en aquest servei. Entre aquests programes exclusius destaca Kitchen Little, un programa de cuina protagonitzat per nens i creat per la famosa explica culinària Tastemade, segons avança el comunicat escrit en el blog de la xarxa social.
A Watch també hi haurà lloc per a altres continguts no exclusius de Facebook, com a programes de comèdia i retransmissions esportives, protagonitzades per l'emissió setmanal d'un partit de la lliga de beisbol nord-americà.
Facebook no ha deixat de costat el seu vessant més social en la seva nova plataforma de vídeos. Els usuaris podran veure el que els seus amics de la xarxa social estan veient a la pestanya Què estan veient els amics, i parlar tant amb contactes com amb desconeguts mentre veuen un programa o una sèrie.
A més, Watch permet compartir programes i sèries amb els amics, guardar episodis per veure'ls més tard, i descobrir nous continguts en seccions com El més comentat o El que fa riure a la gent.
Fa uns mesos es va compartir que Facebook planejava crear un servei de programes originals per a finals d'estiu. The Wall Street Journal va avançar en aquells dies que la plataforma estaria dirigida a audiències d'entre 13 i 34 anys, encara que no s'han sabut més detalls sobre aquest servei fins ara.
Facebook estrenarà Watch durant aquesta setmana per a un nombre petit d'usuaris a Estats Units, a manera de prova. La xarxa social avança que el servei arribarà a més usuaris d'aquí a una mica, però no ha revelat una data concreta.