Ficosa i Panasonic condueixen l'automòbil cap a l'IoT
L'empresa catalana llançarà un dispositiu que permet al cotxe tenir connectivitat pròpia
En la roda de premsa de Panasonic sobre novetats al MWC, el conseller delegat de Ficosa, Xavier Pujol, ha afirmat que l'objectiu de l'aliança és "transformar la indústria de l'automòbil" mitjançant la connectivitat tant entre vehicles com entre el vehicle i les infraestructures de l'entorn, per fer més segura i còmoda la vida dels conductors.
Ha indicat que la SCM suposa un gran avanç cap al cotxe autònom, ja que permet que l'automòbil formi part de l'Internet de les Coses en integrar-se en les xarxes de comunicació com un dispositiu més.
Aquest sistema es basa en una plataforma de connectivitat fàcilment integrable al cotxe, que incorpora en un mateix dispositiu -una petita caixa en forma d'aleta de tauró- diferents tecnologies de telecomunicacions (com Wi-Fi, bluetooth, ràdio FM, AM i DAB) i de geoposicionament, així com la trucada d'emergència, que serà obligatòria a Europa el 2017 i que es comunica amb el telèfon d'emergències automàticament en cas d'accident.
La SCM permet connectar el vehicle amb la infraestructura, de manera que pot alertar el conductor dels cotxes per evitar accidents i aconsellar sobre les millors rutes per evitar embussos o punts conflictius.
Alhora, permet navegar per Internet, veure pel·lícules, sentir música i jugar en línia; en cas de no tenir connexió, el dispositiu també pot actuar com a disc dur i emmagatzemar vídeos, pel·lícules o música, per exemple.
Retrovisors amb càmeres
A l'expositor de Panasonic, Ficosa també mostra els seus avenços en els retrovisors a través de càmeres, que substituiran als actuals miralls, un dels principals negocis tradicionals de la companyia amb seu a Viladecavalls (Barcelona).
En declaracions als mitjans, Pujol ha explicat que l'eliminació dels miralls retrovisors i la seva substitució per càmeres estarà regulada a Europa a partir del 2017, i ha assegurat que Ficosa té aquesta tecnologia molt avançada i compte ja amb contractes de producció per part de diversos fabricants d'automòbils.
Un exemple d'aquests avenços és un retrovisor interior que permetrà veure fins a tres imatges: els angles morts, la part del darrere del cotxe i una visió a 25 metres de distància.