10
de Setembre
de
2015
La start-up d'economia col·laborativa Glovoaposta pels drones. Aquesta empresa de missatgeria de Barcelona està estudiant com enviar els paquets amb es avions teledirigits, una mesura que els suposaria retallar un 70,8% el temps mitjà de lliurament. El fundador de l'empresa, Òscar Pierre, ha explicat que encara no està permesa la utilització de drones per enviar paquets, però que Glovo "vol estar preparada" per quan existeixi aquesta possibilitat, que permetrà "guanyar en eficiència i rapidesa" en el servei de missatgeria.
La companyia funciona a través d'una app que posa en contacte els usuaris amb missatgers independents que es comprometen a complir els encàrrecs en menys d'una hora.
Dos anys per a l'eclosió
"La utilització de robots en la logística urbana arribarà algun dia. Per això estem ja desenvolupant la tecnologia per quan això es legalitzi", ha afirmat Pierre en una entrevista a l'ACN. El fundador de Glovo ha apuntat que aquesta nova tecnologia donarà servei als usuaris que tinguin un espai perquè el drone aterri i demanin paquets lleugers. La utilització d'aquesta tecnologia ja s'està debatent als EUA, pel que Pierre espera que a Espanya es legisli en els propers 2 o 3 anys.
Per a molts experts de l'aviació, els drones ja són la segona revolució del sector. A Catalunya, l'Associació Catalana d'Empresaris i Propietaris de Drones (Acepdron) estima que en un termini de dos anys el nombre d'usuaris de drones creixerà en més d'un milió. Davant d'aquesta possibilitat, Glovo ha cercat l'assessorament de Barcelona Sky Tech -companyia especialitzada en la tecnologia dels drones- per realitzar proves i implantar aquests robots al servei d'enviaments urgents.
Les proves realitzades parteixen de dos escenaris en els quals els drones podrien ser una solució per fer enviaments urgents en menys temps i per fer lliurament en llocs més accessibles per aquestes màquines. "Els drons podrien ser els pròxims reis de les baixes altures per la seva agilitat, precisió i preu. A Espanya, però, la regulació del seu ús encara està per arribar", indiquen des de Glovo.
Una revolució per al sector de la missatgeria
Els responsables d'aquesta empresa barcelonina asseguren que la futura regulació del sector dels drones serà la porta per al creixement exponencial de les empreses. En aquest sentit, apunten a les proves realitzades ja per Glovo i Barcelona Sky Tech, les quals podran "convertir-se en una realitat del nostre dia a dia". No obstant això, subrratllen que l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) limitarà en 10 kg de pes i una alçada de vol de 400 peus l'ús dels artefactes.
A Barcelona, el 80% de les comandes realitzades a través de la plataforma de missatgeria Glovo no arriben als 2 quilos. L'interès per implantar aquest tipus de tecnologia a la missatgeria urgent en ciutats com la capital catalana està en la major eficiència a la hora de treballar, l'optimització de temps i recursos i la garantia de seguretat que presenten aquests vehicles, segons expliquen els responsables de Glovo.
Segons les estimacions d'aquesta start-up catalana, la implantació del concepte 'drone-missatger' suposaria una disminució del 30% en la distància recorreguda en poder anar en línia recta. A més, la velocitat mitjana del drone és 2.4 vegades més gran que la d'una moto, en passar dels 25 als 60 quilometres per hora de velocitat. D'aquesta manera, el temps mitjà de lliurament disminuiria un 70,8% respecte a les motocicletes.
La companyia funciona a través d'una app que posa en contacte els usuaris amb missatgers independents que es comprometen a complir els encàrrecs en menys d'una hora.
Dos anys per a l'eclosió
"La utilització de robots en la logística urbana arribarà algun dia. Per això estem ja desenvolupant la tecnologia per quan això es legalitzi", ha afirmat Pierre en una entrevista a l'ACN. El fundador de Glovo ha apuntat que aquesta nova tecnologia donarà servei als usuaris que tinguin un espai perquè el drone aterri i demanin paquets lleugers. La utilització d'aquesta tecnologia ja s'està debatent als EUA, pel que Pierre espera que a Espanya es legisli en els propers 2 o 3 anys.
Per a molts experts de l'aviació, els drones ja són la segona revolució del sector. A Catalunya, l'Associació Catalana d'Empresaris i Propietaris de Drones (Acepdron) estima que en un termini de dos anys el nombre d'usuaris de drones creixerà en més d'un milió. Davant d'aquesta possibilitat, Glovo ha cercat l'assessorament de Barcelona Sky Tech -companyia especialitzada en la tecnologia dels drones- per realitzar proves i implantar aquests robots al servei d'enviaments urgents.
Les proves realitzades parteixen de dos escenaris en els quals els drones podrien ser una solució per fer enviaments urgents en menys temps i per fer lliurament en llocs més accessibles per aquestes màquines. "Els drons podrien ser els pròxims reis de les baixes altures per la seva agilitat, precisió i preu. A Espanya, però, la regulació del seu ús encara està per arribar", indiquen des de Glovo.
Una revolució per al sector de la missatgeria
Els responsables d'aquesta empresa barcelonina asseguren que la futura regulació del sector dels drones serà la porta per al creixement exponencial de les empreses. En aquest sentit, apunten a les proves realitzades ja per Glovo i Barcelona Sky Tech, les quals podran "convertir-se en una realitat del nostre dia a dia". No obstant això, subrratllen que l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) limitarà en 10 kg de pes i una alçada de vol de 400 peus l'ús dels artefactes.
A Barcelona, el 80% de les comandes realitzades a través de la plataforma de missatgeria Glovo no arriben als 2 quilos. L'interès per implantar aquest tipus de tecnologia a la missatgeria urgent en ciutats com la capital catalana està en la major eficiència a la hora de treballar, l'optimització de temps i recursos i la garantia de seguretat que presenten aquests vehicles, segons expliquen els responsables de Glovo.
Segons les estimacions d'aquesta start-up catalana, la implantació del concepte 'drone-missatger' suposaria una disminució del 30% en la distància recorreguda en poder anar en línia recta. A més, la velocitat mitjana del drone és 2.4 vegades més gran que la d'una moto, en passar dels 25 als 60 quilometres per hora de velocitat. D'aquesta manera, el temps mitjà de lliurament disminuiria un 70,8% respecte a les motocicletes.