Immfly, prohibit avorrir-se a l'avió

Aquesta startup catalana ja ha instal·lat una plataforma d'entreteniment i serveis digitals a bord de companyies aèries com Iberia Express o Volotea

Pablo Linz i Jimmy Martínez von Korff s'han proposat que qualsevol vol sigui entretingut gràcies a Immfly
Pablo Linz i Jimmy Martínez von Korff s'han proposat que qualsevol vol sigui entretingut gràcies a Immfly
Pau Garcia Fuster
22 de Març de 2017
Segurament hi ha poques coses més avorrides que passar dues hores en un seient estret d'avió sense poder ni tan sols navegar per Internet amb el telèfon mòbil. Una possible solució és la que planteja la startup catalana Immfly, una "plataforma d'entreteniment i serveis digitals a bord de l'avió", tal com la defineix Jimmy Martínez Von Korff, un dels seus fundadors. "Amb el teu dispositiu personal en un vol de curta o mitja durada et pots connectar a una xarxa wifi que et porta a un servidor de l'avió amb tot tipus de continguts: sèries, pel·lícules, premsa, jocs, guies o ofertes al destí", afegeix. De moment, el seu servei ja es troba disponible a Iberia Express, Volotea o XL Airways.

Un client atrapat
Von Korff i el seu soci Pablo Linz van iniciar el projecte d'Immfly al 2013, un cop acabats els estudis universitaris i fent pràctiques en una agència de publicitat. "Vam fer un petit projecte per a una companyia aèria i ens va semblar un mercat molt interessant", recorda el cofundador. Durant el vol, "el passatger està molt captiu i té ganes de ser entretingut, des d'un punt de vista publicitari això és molt valuós per a les marques", reflexiona.

Alhora, per a la mateixa companyia aèria poder rebre feedback i oferir contingut de valor també és rellevant. "Tot plegat era un cercle que sonava bastant bé i vam començar a treballar en la tecnologia. Una mica més d'un any després ja estàvem volant als primers avions d'Iberia Express", resumeix Von Korff. L'emprenedor assegura que es troben en "un mercat que s'està obrint".

Un catàleg disponible
Els continguts que s'ofereixen als passatgers els gestiona directament Immfly. "Tenen drets especials per a l'entorn in flight i els tractem directament amb les empreses de continguts", explica Von Korff sobre la tasca de l'equip dedicat al content creation.

A la pràctica, l'usuari agafa el seu dispositiu i es connecta en qualsevol moment des que entra a l'avió. "Ho fa a una xarxa que és l'única disponible durant el vol", indica el responsable d'Immfly. Automàticament, aquesta et porta a una pàgina inicial on t'has de registrar per veure les diferents opcions.

Immfly ofereix una plataforma de continguts per veure durant el vol. Cedida


"Tenim un model mixt que depèn de cada companyia aèria", relata Von Korff sobre el seu model de negoci. N'hi ha que prefereixen un model de servei i patrocinen una part; mentre que d'altres aposten per un model publicitari amb marques que patrocinen canals de contingut o volen tenir un espai a la plataforma. "També tenim un model enfocat a companyies aèries low cost que permet vendre paquets. Hi ha una part gratuïta i una part amb els millors continguts de pagament", detalla.

Un nou paradigma
Fins ara l'entreteniment als avions quedava reservat a vols de llarg recorregut amb les clàssiques pantalles repartides al llarg de la nau. Immfly, tot i començar per vols més curts, ja ha arribat a companyies que ofereixen trajectes més llargs com XL Airways. Von Korff es mostra convençut que l'experiència de més de dos anys volant amb aquesta companyia francesa, així com amb Iberia Express i Volotea, els servirà per "guanyar credibilitat que ens permeti optar a més aerolínies".

De fet, el fundador d'Immfly ressalta que es troben en un mercat on "bàsicament hi ha grans empreses de hardware que han tingut el monopoli en el llarg radi". Això és un avantatge, segons Von Korff. "Vénen del negoci de col·locar la pantalla, no tenen la flexibilitat i l'ADN per entrar en les companyies més low cost".

Voluntat de veure món
Amb una plantilla que ja supera la trentena de treballadors, Immfly ja ha gaudit d'una sèrie A de finançament de 2,5 milions d'euros amb participació d'entitats com Caixa Capital Risc. "Ara estem buscant la companyia aèria internacional potent per anar a una següent ronda", avança Von Korff, satisfet que el desembre de 2016 fos el primer mes amb un ebitda positiu per a la companyia.