En un moviment força inesperat, la darrera actualització d'Instagram apareguda fa poc més de 24 hores ha afegit una nova funcionalitat, anomenada Stories, que permet publicar una sèrie d'imatges i vídeos agrupats en forma de passi de diapositives que s'esborren cada 24 hores.
Us sona? Si teniu més de 25 anys possiblement no, però Snapchat, l'app que causa furor entre els adolescents, ja fa molt de temps que disposa exactament de la mateixa característica que, sorpresa, també es diu Stories.
A més, exactament igual que a Snapchat, la nova funcionalitat d'Instagram permet afegir text, emoticones i dibuixar sobre les imatges. Per fer-la servir, el primer que cal fer és actualitzar l'aplicació. Accediu a l'AppStore o Play Store al vostre telèfon i assegureu-vos que en teniu la darrera versió.
Un cop actualitzada, en obrir l'aplicació veureu una nova secció a la part superior de la pantalla principal que llista –en unes bombolles en horitzontal–, les darreres històries. Si accediu a qualsevol d'elles, es començaran a reproduir les imatges i vídeos que la conformen, automàticament un darrere l'altre. Com a indicador, a la part superior veureu una barra de progrés que indica en quin moment de la història esteu.
Per crear una història o afegir una imatge a la història del dia, n'hi ha prou amb tocar la icona circular que hi ha a la part superior esquerra de la pantalla.
Un cop feta la foto o el vídeo –amb la càmera frontal o del darrere–, podeu publicar-lo tal com està o afegir-hi text o dibuixos mitjançant les icones que apareixen a la part de dalt.
I ara si, ja podeu afegir la vostra obra d'art a la història del dia.
Les explicacions d'Instagram
El CEO de la companyia, KevinSystrom, no s'ha amagat en cap moment de les similituds entre la seva nova funcionalitat i la que ja existia a Snapchat. De fet, ha assegurat que tot el mèrit de la invenció és de l'app del fantasma groc. No obstant això, ha volgut explicar que la clau no és qui inventa que, sinó sobre un format –en aquest cas les històries– i com s'aplica a la xarxa.
De fet, com a exemple, Systrom ha explicat que Facebook va inventar el feed que després Twitter, Linkedin i tantes altres van implementar amb la seva pròpia visió.