14
de Gener
de
2015
Act.
30
de Març
de
2015
A mesura que s'apropa l'esperada presentació de l'Apple Watch –les darreres informacions apunten que podria ser a finals de març de 2015- es van coneixent novetats sobre el dispositiu, com ara el fet que la majoria de les aplicacions del rellotge funcionarien des de l'iPhone, que serà l'encarregat de fer la feina grossa i transferir-la automàticament a l'Apple Watch.
Un dels punts forts del dispositiu i la clau del seu èxit, encara que pugui semblar poc important és el fet que, si les aplicacions responen a necessitats reals dels usuaris, el rellotge permetrà rebre informació i interactuar-hi mentre seguim tenint les mans lliures. Ara, amb els telèfons, necessitem una mà, o les dues segons la mida del dispositiu, per consultar-lo.
Algunes empreses ja busquen noves solucions innovadores que treguin el màxim partit d'aquest fet, com és el cas de inMaket, que juntament amb la cadena de supermercatsMarsch ha anunciat la posada en marxa d'una xarxa que s'encarregarà de detectar i posicionar els clients que disposin d'iPhones o Apple Watches dins els supermercats de la cadena.
El sistema, basat en tecnologia de posicionament d'interiors iBeacon, permetrà als clients rebre informació contextualitzada amb el lloc del supermercat on són: anuncis rellevants, notificacions sobre alguns dels ítems que tenen a la llista d'anar a comprar o fins i tot articles relacionats, ofertes o receptes de cuina rellevants.
D'entrada, els usuaris de l'aplicació de Marsch Supermarkets o de List Ease, l'app de llistes de compra desenvolupada per la mateixa inMarket ja poden fer servir els seus telèfons per accedir a informació rellevant en funció dels articles que tenen previst anar a comprar.
Tot i que altres grans empreses com ara Macy's, les línies aèries Virgin Atlantic o la Major Leage de baseball ja fan servir sistemes de posicionament similars basats en iBeacon, Marsch serà la primera gran superfície en oferir aquesta funcionalitat als seus clients mitjançant l'Apple Watch.
Cal tenir present que els dispositius wearables, i en especial els rellotges intel·ligents, són un segment de producte totalment nou, amb funcionalitats i peculiaritats que fins ara no existien. És per això que, de ben segur, pròximament veurem noves tecnologies i aplicacions destinades a investigar noves maneres de relacionar-nos-hi i interactuar-hi.
Un dels punts forts del dispositiu i la clau del seu èxit, encara que pugui semblar poc important és el fet que, si les aplicacions responen a necessitats reals dels usuaris, el rellotge permetrà rebre informació i interactuar-hi mentre seguim tenint les mans lliures. Ara, amb els telèfons, necessitem una mà, o les dues segons la mida del dispositiu, per consultar-lo.
Algunes empreses ja busquen noves solucions innovadores que treguin el màxim partit d'aquest fet, com és el cas de inMaket, que juntament amb la cadena de supermercatsMarsch ha anunciat la posada en marxa d'una xarxa que s'encarregarà de detectar i posicionar els clients que disposin d'iPhones o Apple Watches dins els supermercats de la cadena.
El sistema, basat en tecnologia de posicionament d'interiors iBeacon, permetrà als clients rebre informació contextualitzada amb el lloc del supermercat on són: anuncis rellevants, notificacions sobre alguns dels ítems que tenen a la llista d'anar a comprar o fins i tot articles relacionats, ofertes o receptes de cuina rellevants.
D'entrada, els usuaris de l'aplicació de Marsch Supermarkets o de List Ease, l'app de llistes de compra desenvolupada per la mateixa inMarket ja poden fer servir els seus telèfons per accedir a informació rellevant en funció dels articles que tenen previst anar a comprar.
Tot i que altres grans empreses com ara Macy's, les línies aèries Virgin Atlantic o la Major Leage de baseball ja fan servir sistemes de posicionament similars basats en iBeacon, Marsch serà la primera gran superfície en oferir aquesta funcionalitat als seus clients mitjançant l'Apple Watch.
Cal tenir present que els dispositius wearables, i en especial els rellotges intel·ligents, són un segment de producte totalment nou, amb funcionalitats i peculiaritats que fins ara no existien. És per això que, de ben segur, pròximament veurem noves tecnologies i aplicacions destinades a investigar noves maneres de relacionar-nos-hi i interactuar-hi.