La banca a la butxaca

Amb el llançament d'imaginBank s'escenifica novament que les entitats financeres volen ser tecnològiques perquè el negoci ara més que mai està a Internet

Avui dia, les gestions bancàries són molt habituals a través dels smartphones
Avui dia, les gestions bancàries són molt habituals a través dels smartphones
Redacción VÍA Emprendida
15 de Gener de 2016
Act. 15 de Gener de 2016
Aquest dijous tothom es preguntava què s'amagaria darrere de la data 14.01.2016 i la sorpresa era un banc, imaginBank. Millor dit, es tracta de la banca mòbil de CaixaBank pels millennials que s'anuncia com el primer al món en què l'operativa es realitza només a través de apps per a dispositius mòbils i per a xarxes socials i que va dirigit especialment als joves, a la generació que viu, literalment, enganxada a la pantalla del seu iPhone.

Tot i que Espanya no és el país que més utilitza la banca mòbil –ho és, tal com hem publicat a VIA Empresa, l'africà Botswana-, són molts els usuaris que fan les seves gestions bancàries a través del telèfon intel·ligent, des de traspassos i transferències fins a consultes i pagaments. Les entitats financeres ho saben i en són moltes les que han començat a posicionar-se: "El sector que inverteix més diners en tecnologia és el sector financer, fins ara per fer els processos actuals més eficients, a partir d'ara per desenvolupar nous models de negoci", apuntava Oriol Juncosa, business angel i antic director d'inversions de Nauta Capital, en un acte sobre fintech celebrat aquest setembre a Barcelona.

Un els exemples és CaixaBank qui, a més del llançament d'aquest dijous, també s'ha caracteritzat darrerament per ser més mòbil creant la primera aplicació d'una entitat financera a Espanya per a l'Apple Watch; l'app adaptada a l'SmartWatch 2 de Sony, la qual va rebre el premi The Banker a la millor innovació en canals tecnològics del món el 2014 i l'app CaixaBank Pay per a terminals de qualsevol operador amb tecnologia de pagament sense contacte NFC i sistema operatiu Android.

També el Banc Sabadell ha pujat al carro del fintech i ja el 2013 presentava l'Instant Money, un servei que permet als seus clients crear un codi a través del mòbil que reben en forma d'SMS i que, posteriorment, els hi dóna la capacitat -amb aquell número- d'extreure diners de qualsevol sucursal bancària.

A més de treure efectiu, gestionar la hipoteca és una de les grans qüestions que obliguen a establir una relació amb el banc, un fet en què s'ha fixat la star-up catalana Fibanx per crear una aplicació mòbil que permeti buscar la hipoteca amb les millors condicions per cada tipus d'usuari.

S'hi pot obtenir informació sobre l'Euribor, així com un informe personalitzat de les finances personals per aconsellar-li el producte més adaptat a les seves necessitats. Permet comparar i analitzar totes les ofertes dels productes hipotecaris dels bancs, és gratuïta i està disponible per iOS i Android. "Creiem fermament en l'auge del sector fintech. La banca s'està digitalitzant i ja no hi ha marxa enrere", ha assegurat Gastón Apraiz, un dels emprenedors darrere del projecte.