La compra milionària de La Nevera Roja

El popular portal per demanar menjar a domicili ha estat adquirit per 80 milions d'euros per una de les companyies del grup Rocket Internet

Icona de la plataforma aglutinadora per a restaurants amb servei d’enviament a domicili
Icona de la plataforma aglutinadora per a restaurants amb servei d’enviament a domicili
Quico Domingo
04 de Febrer de 2015
Act. 30 de Març de 2015
La Nevera Roja és una de les plataformes per demanar menjar a domicili més gran de l'estat, amb presència en 300 ciutats. La companyia es va fundar quan els seus dos creadors, José del Barrio i Iñigo Juantegui treballaven com a consultors en horari nocturn i, inexplicablement, van detectar en primera persona els problemes que existien per localitzar restaurants que servissin menjar a domicili.

Ara, l'empresa alemanya Food Panda, propietat de la incubadora Rocket Internet, acaba de formalitzar la compra de la companyia per una xifra que rondaria els 80 milions d'euros.

L'empresa Food Panda desenvolupa actualment una activitat molt semblant a La Nevera Roja, centrada a actuar com a plataforma aglutinadora per a restaurants amb servei d'enviament a domicili, però a molt més gran escala. Disposa de seu en més de 30 països, amb especial interès en els mercats emergents com ara l'Índia, Rússia o Indonèsia.

Pel que fa a la seva propietària, Rocket Internet, és una de les empreses de capital risc més importants a nivell europeu i la que més capital va rebre l'any 2014, segons dades del Dow Jones.

Tot i que una injecció de capital d'aquestes característiques sempre és, a priori, una bona notícia, de moment, la gran majoria de start-ups que necessiten una inversió important per fer el salt internacional no tenen més remei que anar a buscar capital estranger, doncs les xifres que es mouen dins l'Estat espanyol encara són, malauradament, molt inferiors.

La Nevera Roja disposa d'aplicacions gratuïtes per iPhone i Android, a més d'una versió web.