La compra mòbil amb un clic

El 13% dels espanyols ja utilitza els dispositius mòbils per comprar, una transacció que creix sense parar en el conjunt dels països

Es pot fer qualsevol compra apropant el telèfon al TPV
Es pot fer qualsevol compra apropant el telèfon al TPV
Redacción
16 de Desembre de 2013
Act. 16 de Desembre de 2013
Ens trobem enmig d'una veritable revolució tecnològica on, els usuaris poden des d'utilitzar el mòbil com si fos un aparell a distància del televisor, convertir els tiquets de compres en factures legals i, fins i tot, pagar directament amb el mòbil, amb només un clic.

Aquest últim servei compta amb un potencial indiscutible. Segons la consultora Juniper Research, gairebé 400 milions d'usuaris a nivell mundial utilitzen el seu mòbil per realitzar compres. Concretament, a Espanya, el 13% dels ciutadans ja utilitza els dispositius mòbils per comprar.

Pel que fa a la realització de pagaments o transaccions a través del mòbil, la firma americana Gartner assegura que entre els anys 2012 i 2017 el volum i el valor de les transaccions mòbils globals creixerà a un ritme anual del 35%, amb més de 450 milions d'usuaris el 2017.

100% m-commerce
L'expansió del Mobile Commerce està vinculat al creixent interès que desperta entre els negocisonline aquest nou canal de venda. Companyies que han nascut a Internet, com Privalia o Atrapalo ja entenen el m-commerce com a part del present i no del futur i, de fet, el mòbil ja és una de les principals fonts de captació de clients.

El comerçmòbil es tradueix en una cosa tan senzilla com anar a fer qualsevol compra, treure el mòbil i pagar amb només apropar el telèfon al TPV (terminals punt de venda). No és d'estranyar doncs, que la majoria de les grans companyies s'hagin posicionat en aquest sector. Aquest és el cas de Vodafone, que fa unes setmanes presentaven el Vodafone Wallet, una aplicació que integra targetes de pagament, accés i fidelització dels usuaris en el seu telèfon intel·ligent.

"Som el primer operador en donar el pas a la nova dimensió del mòbil, que facilita que l'usuari interactiui de forma fàcil, segura i ràpida amb els elements físics del seu entorn amb el simple gest d'apropar el seu dispositiu", comenta el director general de Vodafone a Catalunya, Albert Buxadé.

Perquè aquesta nova tecnologia tingui èxit, Vodafone Wallet neix amb un esperit obert i col·laboratiu: "La poden utilitzar tots els proveïdors i oferir aquest servei als seus clients". Segons Buxadé, "la primera indústria que es beneficia d'aquesta plataforma és la dels mitjans de pagament, però està previst incorporar el 2014 a altres sectors com ara el transport, cupons o programes de fidelització".

L'exemple del pagament per mòbil evidència que les companyies de telecomunicacions poden tenir un paper fonamental en l'adequada resposta als reptes actuals. "Convertir aquests reptes en oportunitats per desenvolupar productes i serveis és una missió que les empreses del sector de les telecomunicacions tenim en marxa i no podem oblidar", conclou el director general de Vodafone a Catalunya.