27
de Febrer
de
2015
Act.
09
de Març
de
2015
Els Mobile Learning Awards, lliurats aquest dijous a Barcelona i que reconeixen alumnes, professors i centres educatius per la seva innovació en tecnologia mòbil, han introduït una nova modalitat que premia la capacitat de geolocalització a través dels dispositius mòbils.
La modalitat "Mobile History Map" premia projectes amb els quals alumnes de diferents edats creen i geolocalitzen a través del mòbil diferents elements patrimonials emblemàtics de Catalunya.
Entre els punts georeferenciats guanyadors es troba el Castell de Montesquiu, la Canònica de Sant Vicenç o la Catedral de Santa Maria, projectes en els quals han participat alumnes tant d'educació primària com secundària.
Els Mobile Learnning Awards s'emmarquen en el projecte mSchools per a l'aprenentatge i l'emprenedoria a través del mòbil.
Aquest any han optat als premis gairebé 300 candidatures de 156 centres catalans, la qual cosa demostra la seva alta participació, i en total s'han premiat 18 iniciatives tecnològiques dels centres educatius catalans que han participat.
Els premis als millors curts audiovisuals gravats des del mòbil han estat per a aquells curtmetratges (d'entre 1 i 3 minuts) que han mostrat el pes del mòbil en l'activitat diària de les escoles com una eina útil per a la recerca d'informació o la fotografia per als alumnes, entre d'altres.
Els Mobile Learning Awards també han premiat als professors per la seva labor d'usar la tecnologia mòbil per millorar la qualitat docent en les seves sessions.
Les iniciatives premiades destaquen per la creació d'apps mòbils que ofereixen jocs de pregunta-resposta perquè els alumnes complementin el seu aprenentatge des de casa, o l'anàlisi de proves físiques a través del mòbil amb aplicacions que calculen l'itinerari, distància, velocitat o altura.
La consellera d'Ensenyament de la Generalitat, Irene Rigau, ha lliurat els premis al costat del CEO de GSMA, John Hoffman, i el vicepresident executiu del Mobile World Capital Barcelona, Agustí Cordon.
La modalitat "Mobile History Map" premia projectes amb els quals alumnes de diferents edats creen i geolocalitzen a través del mòbil diferents elements patrimonials emblemàtics de Catalunya.
Entre els punts georeferenciats guanyadors es troba el Castell de Montesquiu, la Canònica de Sant Vicenç o la Catedral de Santa Maria, projectes en els quals han participat alumnes tant d'educació primària com secundària.
Els Mobile Learnning Awards s'emmarquen en el projecte mSchools per a l'aprenentatge i l'emprenedoria a través del mòbil.
Aquest any han optat als premis gairebé 300 candidatures de 156 centres catalans, la qual cosa demostra la seva alta participació, i en total s'han premiat 18 iniciatives tecnològiques dels centres educatius catalans que han participat.
Els premis als millors curts audiovisuals gravats des del mòbil han estat per a aquells curtmetratges (d'entre 1 i 3 minuts) que han mostrat el pes del mòbil en l'activitat diària de les escoles com una eina útil per a la recerca d'informació o la fotografia per als alumnes, entre d'altres.
Els Mobile Learning Awards també han premiat als professors per la seva labor d'usar la tecnologia mòbil per millorar la qualitat docent en les seves sessions.
Les iniciatives premiades destaquen per la creació d'apps mòbils que ofereixen jocs de pregunta-resposta perquè els alumnes complementin el seu aprenentatge des de casa, o l'anàlisi de proves físiques a través del mòbil amb aplicacions que calculen l'itinerari, distància, velocitat o altura.
La consellera d'Ensenyament de la Generalitat, Irene Rigau, ha lliurat els premis al costat del CEO de GSMA, John Hoffman, i el vicepresident executiu del Mobile World Capital Barcelona, Agustí Cordon.