• Innovació
  • La paella, candidata oficial a ser nova icona 'emoji'

La paella, candidata oficial a ser nova icona 'emoji'

El president d'Unicode, l'empresa que s'encarrega de definir l'estàndard de les populars icones del teclat dels smartphones, anuncia que el popular menjar entra en la terna

La icona de la paella es podrà compartir a través de xarxes socials i aplicacions mòbils
La icona de la paella es podrà compartir a través de xarxes socials i aplicacions mòbils
Redacción
01 d'Agost de 2015
Act. 18 de Maig de 2016
Fa uns mesos, el hastag#paellaemoji omplia el timeline de xarxes socials com Twitter i Instagram gràcies a la campanya de màrqueting engegada per una marca valenciana productora d'arròs, La Fallera, amb la complicitat d'un humorista valencià, Eugeni Alemany (@EugeniAlemany). L'objectiu era (i és) aconseguir que els usuaris d'aplicacions com Whatsapp puguin enviar la icona de la paella en els seus missatges instantanis.

Avui dia, aquesta campanya sembla haver estat efectiva i la paella és oficialment candidata a ser una de les icones 'emoji'. L'anunci l'ha fet aquest divendres -via Twitter- Mark Davis (@mark_e_davis), president i cofundador d'Unicode, la firma de San Francisco (EUA) que s'encarrega de validar les característiques d'aquestes il·lustracions perquè es vegin i interpreten de la mateixa manera en qualsevol dispositiu, sistema operatiu o programa. Entre el 23 i aquest 30 de juliol ha tingut lloc el subcomité d'Unicode per valorar les propostes. 

En la seva piulada, en la qual Davis ha destacat la icona de la paella, l'executiu ha incorporat un document on s'especifica les qualitats d'aquesta possible nova icona i on es detallen la resta d'emojis que s'incorporaran al llistat.

Per ajudar a aconseguir-ho, aquest últim 11 de març, La Fallera va promocionar a través de Twitter l'hashtag #PaellaEmoji perquè fos trending topic i tendència mundial. La iniciativa va aconseguir més de 25.000 tuits, 45 milions d'audiència i gairebé 120 milions d'impressions a Twitter. Tal com confirma la firma, nombrosos organismes i marques van donar suport a la campanya per ajudar al fet que l''emoji' de la paella sigui una realitat.



Més icones d'alimentació

Entre els altres elements vinculats a l'alimentació que també en són candidats trobem la icona d'una baguette francesa, d'una ensalada verda i del popular döner kebab.

A més d'aquests, si s'aprova finalment, entrarien en el llistat la icona d'una papallona, un cérvol, un goril·la, una sargantana i un rinoceront, així com la icona d'un carret de la compra en al·lusió al comerç electrònic, entre altres.