07
de Setembre
de
2016
Act.
08
de Setembre
de
2016
Apple ens té acostumats a les sorpreses en les seves presentacions, i tot i que les principals novetats dels seus productes acostumen a filtrar-se setmanes abans del llançament això no els impedeix incloure sempre algun cop d'efecte en els seus shows. Per alguna cosa són americans. En aquest cas, la presentació ha començat amb Tim Cook –CEO de la companyia– assegut en un cotxe amb James Corden, el popular presentador dels populars vídeos Carpool Karaoke cantant I Lived, the One Direction.
Un cop arribats al Bill Graham Civil Auditorium la segona sorpresa no s'ha fet esperar. Cook ha començat amb el tradicional repàs de xifres; en aquest cas de l'App Store: més de 140 billions (americans) d'aplicacions descarregades, un 106% de creixement anual respecte al mateix període de l'any anterior i més del doble d'ingressos que el seu competidor més proper –presumiblement Google Play Store–.
Aposta pels videojocs
Segons Cook, la categoria d'aplicacions més populars són els jocs, més de 500.000, però, a parer seu, l'AppStore encara té una mancança. El silenci s'ha fet a l'auditori quan un vídeo del popular Super Mario ha aparegut en pantalla. Efectivament, la icona de Nintendo estarà disponible pròximament a l'AppStore i la versió adaptada ha estat presentada per Shigeru Miyamoto, creador del personatge. La versió d'Apple es dirà Super Mario Run i tindrà la peculiaritat de poder-se jugar amb una sola mà –amb l'altra podràs menjar-te una poma, ha bromejat Miyamoto–. A més, comptarà amb un mode de joc en línia que permetrà competir amb altres jugadors d'arreu del món.
Tot i que Apple encara no ha parlat del preu ni de la data exacta de disponibilitat del joc, sí que ha anunciat que sortirà a la venda abans d'acabar l'any. Curiosament, si cerquem Super Mario Run a l'AppStore ara mateix, ja veurem la fitxa del joc i un botó "Avisa'm" que substitueix el tradicional enllaç de descàrrega.
Productivitat i educació
A continuació Cook ha parlat de les iniciatives educatives de la companyia i el programa ConnectED als Estats Units, a través del qual Apple dóna cada any ordinadors per a 50.000 estudiants i 4.500 professors. No, de moment no hi ha res similar al nostre país.
I la principal eina de productivitat i educació de la companyia de la poma és iWork –la suite ofimàtica competència de Microsoft Office–. La gran novetat d'aquestes aplicacions (Pages, Keynote i Numbers) és que en les seves pròximes versions incorporaran edició conjunta en temps real. A la pràctica això vol dir que diversos usuaris podran col·laborar en el mateix document a la vegada, independentment de si es tracta d'un arxiu de text, una presentació o un full de càlcul i de si ho fan des d'un Mac, un iPad, un iPhone o el Web.
L'Apple Watch es capbussa
I després de parlar de software arriba l'hora del hardware. Per començar, l'Apple Watch, la joguina més recent de la companyia s'actualitza a la versió 2. Abans de fer-ne la presentació oficial, Cook ha tret pit explicant que no només l'Apple Watch ja és el rellotge intel·ligent més venut del món –res impressionant tenint en compte que la resta de fabricants han fracassat en els seus intents–, sinó que és el segon rellotge –sí, així, en general– més venut, només superat per Rolex.
Estèticament el nou dispositiu és pràcticament idèntic al seu predecessor, això sí, la família compta amb un nou acabat ceràmic en color blanc que, asseguren, és més resistent que l'alumini o l'acer inoxidable.
La principal novetat de l'Apple Watch Series 2 és que el dispositiu serà submergible fins a 50 metres. Per treure partit d'aquesta nova funcionalitat, les aplicacions de fitness de la companyia s'han actualitzat per oferir entrenaments i mesures en esports d'aigua.
Cook ha explicat que el procés de conversió del dispositiu perquè fos submergible ha estat complicadíssim a causa del gran nombre de peces i components d'aquest. A més, ha detallat que el punt més complex va ser aconseguir l'estanquitat de l'altaveu, una peça que de per si necessita una entrada d'aire per funcionar. La solució és brillant: els enginyers han permès l'entrada d'aigua dins l'orifici de l'altaveu i, un cop el rellotge surt a la superfície ell mateix s'encarrega d'expulsar-la.
Una altra de les novetats més esperades de l'aparell i que farà feliços els esportistes és la inclusió d'un xip GPS que els permetrà enregistrar rutes sense necessitat de dur el telèfon a sobre. Per acabar, la companyia ha anunciat un acord amb Nike per produir una versió especial del rellotge, anomenada Apple Watch Nikeamb una corretja especial i diferents elements dissenyats específicament per a runnersi accés al NikeOne Club.
Els nous rellotges estaran disponibles per prereserva a partir del 9 de setembre i sortiran a la venda el 16 del mateix mes en preus que aniran des dels 339 € fins als 1.219 € en funció del model i acabat. La petita decepció ha estat la nul·la menció a la durada de la bateria així que, segons sembla, seguirem havent-lo de carregar cada dia.
El nou iPhone 7
I per acabar, com no podia ser d'altra manera, la joia de la corona d'Apple: l'iPhone. Phil Schiller, vicepresident de la companyia ha sortit a escena a detallar les 10 principals novetats del dispositiu.
2- Botó principal
El botó principal de l'iPhone és segurament un dels seus elements més icònics. De la mateixa manera que ho va ser la roda de l'iPod, Apple ha aconseguit empaquetar una infinitat d'opcions en un sol botó que es comporta de maneres diferents en funció de com el fem servir. En aquest cas, el botó ha estat redissenyat completament per ser sensible a la pressió i tornar feedback a l'usuari mitjançant un sistema hàptic de vibració, similar al de l'Apple Watch.
3- Resistent a l'aigua
No, l'iPhone 7 no serà submergible com l'Apple Watch, però com a mínim no ens haurem de preocupar si el fem servir sota la pluja (o sota la dutxa), ja que compleix l'estàndard IP67.
4- Càmera
Ja ho hem comentat en diverses ocasions, la càmera de l'iPhone –i de retruc la de la resta de dispositius mòbils– han canviat la relació dels usuaris amb la fotografia. I per aquest motiu, Apple ha volgut millorar encara més una de les millors càmeres que actualment es poden trobar en un telèfon mòbil. L'iPhone 7 porta un nou sensor òptic de 12 megapíxels fins a un 60% més ràpid i més eficient.
No obstant això, la gran novetat arriba en l'iPhone 7 Plus –el germà gran–, que incorpora dues càmeres col·locades una al costat de l'altra. La primera és un objectiu gran angular de 28 mm i la segona un teleobjectiu de 56 mm. Fent servir el software del dispositiu, l'aplicació de càmera de l'iOS és capaç de fer servir una lent o una altra en funció de les necessitats. D'aquesta manera, amb el nou iPhone 7 podrem fer fotografies amb un zoom òptic de 2 augments, i disposar d'un zoom digital millorat –ja que es calcula a partir de l'òptic– de fins a 10 augments.
A més, fent servir conjuntament les dues lents, l'iPhone incorpora un nou mode de fotografia "Retrat" que permet capturar imatges espectaculars en les quals el personatge apareix perfectament enfocat i el fons absolutament borrós.
5- Pantalla
El nou model d'iPhone també incorpora una pantalla Retina HD millorada, un 25% més brillant que la del model anterior i amb una gamma de colors millorada.
6- Àudio
Fent servir una tecnologia similar a la de l'iPad Pro, l'iPhone 7 porta dos altaveus en estèreo, un situat a cada banda del terminal.
7- Auriculars
I per aconseguir guanyar espai per col·locar el segon altaveu –i la resta de millores del telèfon–, Apple ha decidit prescindir del tradicional connector d'auriculars. Els nous dispositius inclouran uns auriculars EarPod amb connector Lightning, el mateix que fem servir per carregar el telèfon. La companyia ha justificat aquesta decisió explicant que el nou connector digital permet fer servir tecnologies de cancel·lació de soroll ambient intel·ligents que són inviables a través del connector analògic tradicional.
I per evitar que hàgiu de canviar tots els vostres auriculars actuals Apple inclou en cada dispositiu un adaptador de Lightning a mini-jack.
8- Tecnologia sense fils
I per als més exigents, Schiller ha presentat els nous AirPods, uns auriculars sense fils plens de tecnologia. Incorporen un nou xip W1 per gestionar la connectivitat de manera senzilla i intel·ligent. A més, diferents sensors infrarojos són capaços de detectar el moment en què cada auricular es col·loca a l'oïda. D'aquesta manera, si l'usuari porta els dos posats, el so s'emet en estèreo. En canvi, si només se'n posa un, el sistema assumirà que es vol fer servir en mode mans lliures o per controlar Siri i ajustarà el so a mono.
Els nous AirPods tenen una autonomia de 5 hores i incorporen una bateria de fins a 24 hores dins la seva caixa protectora.
9- Apple Pay
El mètode de pagament sense fils d'Apple de moment és només una curiositat al nostre mercat, ja que de moment no se'n preveu la seva implantació. No obstant això, la companyia nord-americana ha anunciat la compatibilitat dels seus dispositius amb Felica, la tecnologia de pagament sense fils japonesa i l'arribada d'Apple Pay al mercat nipó el pròxim mes d'octubre.
10- Potència
I com no podia ser d'altra manera, cada nou model d'iPhone es presenta molt més potent que el seu predecessor. En aquest cas el nou iPhone 7 incorpora un nou xip A10 Fusion amb un funcionament força singular: el processador compta amb quatre nuclis, dos dels quals compten amb una major potència i s'encarreguen de fer aquelles operacions més exigents, mentre que els altres dos, menys potents, es fan servir per tasques rutinàries, de manera que consumeixin menys energia.
Schiller ha assegurat que el nou xip A10 és fins a un 40% més ràpid que el seu predecessor i compta amb una capacitat de procés gràfica un 50% superior.
Pel que fa al preu, el nou iPhone 7 tindrà un preu de sortida de 649 dòlars en el seu model més bàsic i el 7 Plus costarà a partir de 769 dòlars. Això si, per fi podem oblidar-nos dels insuficients 16Gb de capacitat. Tots dos models estaran disponibles en 32Gb, 128Gb i 256Gb. Tot un luxe. Els més impacients poden fer la prereserva a partir del 9 de setembre i comprar-lo a partir del 16 del mateix mes.
Un cop arribats al Bill Graham Civil Auditorium la segona sorpresa no s'ha fet esperar. Cook ha començat amb el tradicional repàs de xifres; en aquest cas de l'App Store: més de 140 billions (americans) d'aplicacions descarregades, un 106% de creixement anual respecte al mateix període de l'any anterior i més del doble d'ingressos que el seu competidor més proper –presumiblement Google Play Store–.
Aposta pels videojocs
Segons Cook, la categoria d'aplicacions més populars són els jocs, més de 500.000, però, a parer seu, l'AppStore encara té una mancança. El silenci s'ha fet a l'auditori quan un vídeo del popular Super Mario ha aparegut en pantalla. Efectivament, la icona de Nintendo estarà disponible pròximament a l'AppStore i la versió adaptada ha estat presentada per Shigeru Miyamoto, creador del personatge. La versió d'Apple es dirà Super Mario Run i tindrà la peculiaritat de poder-se jugar amb una sola mà –amb l'altra podràs menjar-te una poma, ha bromejat Miyamoto–. A més, comptarà amb un mode de joc en línia que permetrà competir amb altres jugadors d'arreu del món.
Tot i que Apple encara no ha parlat del preu ni de la data exacta de disponibilitat del joc, sí que ha anunciat que sortirà a la venda abans d'acabar l'any. Curiosament, si cerquem Super Mario Run a l'AppStore ara mateix, ja veurem la fitxa del joc i un botó "Avisa'm" que substitueix el tradicional enllaç de descàrrega.
Productivitat i educació
A continuació Cook ha parlat de les iniciatives educatives de la companyia i el programa ConnectED als Estats Units, a través del qual Apple dóna cada any ordinadors per a 50.000 estudiants i 4.500 professors. No, de moment no hi ha res similar al nostre país.
I la principal eina de productivitat i educació de la companyia de la poma és iWork –la suite ofimàtica competència de Microsoft Office–. La gran novetat d'aquestes aplicacions (Pages, Keynote i Numbers) és que en les seves pròximes versions incorporaran edició conjunta en temps real. A la pràctica això vol dir que diversos usuaris podran col·laborar en el mateix document a la vegada, independentment de si es tracta d'un arxiu de text, una presentació o un full de càlcul i de si ho fan des d'un Mac, un iPad, un iPhone o el Web.
L'Apple Watch es capbussa
I després de parlar de software arriba l'hora del hardware. Per començar, l'Apple Watch, la joguina més recent de la companyia s'actualitza a la versió 2. Abans de fer-ne la presentació oficial, Cook ha tret pit explicant que no només l'Apple Watch ja és el rellotge intel·ligent més venut del món –res impressionant tenint en compte que la resta de fabricants han fracassat en els seus intents–, sinó que és el segon rellotge –sí, així, en general– més venut, només superat per Rolex.
Estèticament el nou dispositiu és pràcticament idèntic al seu predecessor, això sí, la família compta amb un nou acabat ceràmic en color blanc que, asseguren, és més resistent que l'alumini o l'acer inoxidable.
La principal novetat de l'Apple Watch Series 2 és que el dispositiu serà submergible fins a 50 metres. Per treure partit d'aquesta nova funcionalitat, les aplicacions de fitness de la companyia s'han actualitzat per oferir entrenaments i mesures en esports d'aigua.
Cook ha explicat que el procés de conversió del dispositiu perquè fos submergible ha estat complicadíssim a causa del gran nombre de peces i components d'aquest. A més, ha detallat que el punt més complex va ser aconseguir l'estanquitat de l'altaveu, una peça que de per si necessita una entrada d'aire per funcionar. La solució és brillant: els enginyers han permès l'entrada d'aigua dins l'orifici de l'altaveu i, un cop el rellotge surt a la superfície ell mateix s'encarrega d'expulsar-la.
Una altra de les novetats més esperades de l'aparell i que farà feliços els esportistes és la inclusió d'un xip GPS que els permetrà enregistrar rutes sense necessitat de dur el telèfon a sobre. Per acabar, la companyia ha anunciat un acord amb Nike per produir una versió especial del rellotge, anomenada Apple Watch Nikeamb una corretja especial i diferents elements dissenyats específicament per a runnersi accés al NikeOne Club.
Els nous rellotges estaran disponibles per prereserva a partir del 9 de setembre i sortiran a la venda el 16 del mateix mes en preus que aniran des dels 339 € fins als 1.219 € en funció del model i acabat. La petita decepció ha estat la nul·la menció a la durada de la bateria així que, segons sembla, seguirem havent-lo de carregar cada dia.
El nou iPhone 7
I per acabar, com no podia ser d'altra manera, la joia de la corona d'Apple: l'iPhone. Phil Schiller, vicepresident de la companyia ha sortit a escena a detallar les 10 principals novetats del dispositiu.
1- Disseny
Si alguna cosa diferencia Apple dels seus competidors és la importància que la companyia dóna al disseny en tots els processos de producció, des del hardware al software o a l'embalatge. En aquest cas, el disseny de l'iPhone 7 és una versió refinada del seu predecessor, amb un nou acabat negre brillant anomenat Jet Black. L'aparell també estarà disponible en negre mat, daurat, platejat i rosa.2- Botó principal
El botó principal de l'iPhone és segurament un dels seus elements més icònics. De la mateixa manera que ho va ser la roda de l'iPod, Apple ha aconseguit empaquetar una infinitat d'opcions en un sol botó que es comporta de maneres diferents en funció de com el fem servir. En aquest cas, el botó ha estat redissenyat completament per ser sensible a la pressió i tornar feedback a l'usuari mitjançant un sistema hàptic de vibració, similar al de l'Apple Watch.
3- Resistent a l'aigua
No, l'iPhone 7 no serà submergible com l'Apple Watch, però com a mínim no ens haurem de preocupar si el fem servir sota la pluja (o sota la dutxa), ja que compleix l'estàndard IP67.
4- Càmera
Ja ho hem comentat en diverses ocasions, la càmera de l'iPhone –i de retruc la de la resta de dispositius mòbils– han canviat la relació dels usuaris amb la fotografia. I per aquest motiu, Apple ha volgut millorar encara més una de les millors càmeres que actualment es poden trobar en un telèfon mòbil. L'iPhone 7 porta un nou sensor òptic de 12 megapíxels fins a un 60% més ràpid i més eficient.
No obstant això, la gran novetat arriba en l'iPhone 7 Plus –el germà gran–, que incorpora dues càmeres col·locades una al costat de l'altra. La primera és un objectiu gran angular de 28 mm i la segona un teleobjectiu de 56 mm. Fent servir el software del dispositiu, l'aplicació de càmera de l'iOS és capaç de fer servir una lent o una altra en funció de les necessitats. D'aquesta manera, amb el nou iPhone 7 podrem fer fotografies amb un zoom òptic de 2 augments, i disposar d'un zoom digital millorat –ja que es calcula a partir de l'òptic– de fins a 10 augments.
A més, fent servir conjuntament les dues lents, l'iPhone incorpora un nou mode de fotografia "Retrat" que permet capturar imatges espectaculars en les quals el personatge apareix perfectament enfocat i el fons absolutament borrós.
5- Pantalla
El nou model d'iPhone també incorpora una pantalla Retina HD millorada, un 25% més brillant que la del model anterior i amb una gamma de colors millorada.
6- Àudio
Fent servir una tecnologia similar a la de l'iPad Pro, l'iPhone 7 porta dos altaveus en estèreo, un situat a cada banda del terminal.
7- Auriculars
I per aconseguir guanyar espai per col·locar el segon altaveu –i la resta de millores del telèfon–, Apple ha decidit prescindir del tradicional connector d'auriculars. Els nous dispositius inclouran uns auriculars EarPod amb connector Lightning, el mateix que fem servir per carregar el telèfon. La companyia ha justificat aquesta decisió explicant que el nou connector digital permet fer servir tecnologies de cancel·lació de soroll ambient intel·ligents que són inviables a través del connector analògic tradicional.
I per evitar que hàgiu de canviar tots els vostres auriculars actuals Apple inclou en cada dispositiu un adaptador de Lightning a mini-jack.
8- Tecnologia sense fils
I per als més exigents, Schiller ha presentat els nous AirPods, uns auriculars sense fils plens de tecnologia. Incorporen un nou xip W1 per gestionar la connectivitat de manera senzilla i intel·ligent. A més, diferents sensors infrarojos són capaços de detectar el moment en què cada auricular es col·loca a l'oïda. D'aquesta manera, si l'usuari porta els dos posats, el so s'emet en estèreo. En canvi, si només se'n posa un, el sistema assumirà que es vol fer servir en mode mans lliures o per controlar Siri i ajustarà el so a mono.
Els nous AirPods tenen una autonomia de 5 hores i incorporen una bateria de fins a 24 hores dins la seva caixa protectora.
9- Apple Pay
El mètode de pagament sense fils d'Apple de moment és només una curiositat al nostre mercat, ja que de moment no se'n preveu la seva implantació. No obstant això, la companyia nord-americana ha anunciat la compatibilitat dels seus dispositius amb Felica, la tecnologia de pagament sense fils japonesa i l'arribada d'Apple Pay al mercat nipó el pròxim mes d'octubre.
10- Potència
I com no podia ser d'altra manera, cada nou model d'iPhone es presenta molt més potent que el seu predecessor. En aquest cas el nou iPhone 7 incorpora un nou xip A10 Fusion amb un funcionament força singular: el processador compta amb quatre nuclis, dos dels quals compten amb una major potència i s'encarreguen de fer aquelles operacions més exigents, mentre que els altres dos, menys potents, es fan servir per tasques rutinàries, de manera que consumeixin menys energia.
Schiller ha assegurat que el nou xip A10 és fins a un 40% més ràpid que el seu predecessor i compta amb una capacitat de procés gràfica un 50% superior.
Pel que fa al preu, el nou iPhone 7 tindrà un preu de sortida de 649 dòlars en el seu model més bàsic i el 7 Plus costarà a partir de 769 dòlars. Això si, per fi podem oblidar-nos dels insuficients 16Gb de capacitat. Tots dos models estaran disponibles en 32Gb, 128Gb i 256Gb. Tot un luxe. Els més impacients poden fer la prereserva a partir del 9 de setembre i comprar-lo a partir del 16 del mateix mes.