08
d'Abril
de
2014
Act.
07
de Maig
de
2014
Ja fa gairebé 20 anys que el professor de la Harvard Business School, Clayton Christensen, va escriure The Innovator's Dilemma, un llibre on explicava les característiques de la tecnologiadisruptiva, el model que grans empreses com Apple o LinkedIn utilitzen per generar impacte al mercat. Aquest és el paradigma en el que la xarxasocial de professionals basa la seva estratègia i, que de moment, l'ha portat a modificar el sistema de networking del mercatlaboral i, qui sap si més endavant, la manera de fer negocis al món.
Quines són les claus de l'èxit que han permès a LinkedIn arribar als 277 milions de membres i més de 20.000 clients? Segons el seu conseller delegat a Europa, l'Orient Mitjà i Àfrica, ArielEckstein (@Eckie67), "l'èxit de l'empresa no es deu exclusivament a un model de negoci sòlid i a una gran tecnologia i execució, sinó com la companyia aporta constantment valor a cadascun dels seus membres".
Els membres primer
Valor per als usuaris, les empreses i els anunciants. La cultura de LinkedIn es basa en "complaure i fer les coses senzilles per als clients", argumenta Eckstein, que afegeix que "l'avantatgecompetitiva més poderosa de l'empresa no és la tecnologia, sinó la cultura i els valors".
LinkedIn és basa en uns valorsdisruptius que fa que els seus membres creguin imprescindible tenir presència a la xarxa: visibilitat online, presentació única de la trajectòria professional i la formació, i una xarxa de networking i recomanacions entre els contactes molt valuosa. "Nosaltres els ajudem a millorar el contingut del seu curriculum i a localitzar oportunitats laborals, quan potser no les estan buscant", destaca el directiu.
La plataforma tampoc s'oblida dels serveis a les empreses a les que ofereix un nou mètode per realitzar els processos de selecciódepersonal, amb l'objectiu "d'ajudar els recruiters i motivar el talent passiu". Segons Eckstein, molts headhunters utilitzen LinkedIn per optimitzar la seva feina.
Prendre riscos intel·ligents
Per aconseguir dos membres nous cada segon, cal fer accionspush i assumir riscos. Aquesta filosofia l'ha portat a llençar serveis especialitzats per a estudiants, per a persones en recerca activa d'ocupació o per a empreses amb processos de selecció oberts.
"Tenim uns quinze managers treballant amb un servei concret i tots volen que el seu producte surti a la home", explica el conseller delegat, que afegeix que "alguns d'aquests serveis surten a la llum i d'altres no, però tots passen per un test. No és com construir un vaixell, nosaltres sempre ho podem testar tot!".
L'objectiu final és fer un producteglobal. Ara bé, "si s'aconsegueixen tots els objectius vol dir que no s'han assumit suficients riscos", recorda Eckstein.
Quines són les claus de l'èxit que han permès a LinkedIn arribar als 277 milions de membres i més de 20.000 clients? Segons el seu conseller delegat a Europa, l'Orient Mitjà i Àfrica, ArielEckstein (@Eckie67), "l'èxit de l'empresa no es deu exclusivament a un model de negoci sòlid i a una gran tecnologia i execució, sinó com la companyia aporta constantment valor a cadascun dels seus membres".
Els membres primer
Valor per als usuaris, les empreses i els anunciants. La cultura de LinkedIn es basa en "complaure i fer les coses senzilles per als clients", argumenta Eckstein, que afegeix que "l'avantatgecompetitiva més poderosa de l'empresa no és la tecnologia, sinó la cultura i els valors".
LinkedIn és basa en uns valorsdisruptius que fa que els seus membres creguin imprescindible tenir presència a la xarxa: visibilitat online, presentació única de la trajectòria professional i la formació, i una xarxa de networking i recomanacions entre els contactes molt valuosa. "Nosaltres els ajudem a millorar el contingut del seu curriculum i a localitzar oportunitats laborals, quan potser no les estan buscant", destaca el directiu.
La plataforma tampoc s'oblida dels serveis a les empreses a les que ofereix un nou mètode per realitzar els processos de selecciódepersonal, amb l'objectiu "d'ajudar els recruiters i motivar el talent passiu". Segons Eckstein, molts headhunters utilitzen LinkedIn per optimitzar la seva feina.
Prendre riscos intel·ligents
Per aconseguir dos membres nous cada segon, cal fer accionspush i assumir riscos. Aquesta filosofia l'ha portat a llençar serveis especialitzats per a estudiants, per a persones en recerca activa d'ocupació o per a empreses amb processos de selecció oberts.
"Tenim uns quinze managers treballant amb un servei concret i tots volen que el seu producte surti a la home", explica el conseller delegat, que afegeix que "alguns d'aquests serveis surten a la llum i d'altres no, però tots passen per un test. No és com construir un vaixell, nosaltres sempre ho podem testar tot!".
L'objectiu final és fer un producteglobal. Ara bé, "si s'aconsegueixen tots els objectius vol dir que no s'han assumit suficients riscos", recorda Eckstein.