Prima-Derm, cosmètica a mida
L'empresa de Gavà crea el primer sèrum antienvelliment personalitzat per a cada usuari, a partir de l'estudi del seu ADN; un tractament que costa uns 800 euros i que representa el 10% de la facturació total de la companyia
Prima-Derm es va fundar l'any 2008 pels investigadors Antoni Parente i José María García-Anton, que abans havien creat, l'any 1987, l'empresa Lipotec, responsable del desenvolupament de productes amb acció botox, com l'Span-8, que van vendre l'any 2012 al grup nordamericà Lubrizol. Aquesta spin off va néixer sota el paraigua de Barcelona Activa i els seus responsables destaquen l'esforç que es van fer des dels inicis per invertir en R D I, una inversió que ha estat de prop del 20% de la facturació de l'empresa.
Predisposició genètica
La marca, en col·laboració amb un equip d'investigadors del Parc d'Investigació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), ha dut a terme un estudi que ha permès localitzar fins a 35 variacions genètiques clau que predisposen la pell a envellir de manera prematura. "Així podem saber com es desenvoluparà la pell, la seva resposta i el seu procés d'envelliment de manera que podem personalitzar el sèrum per cada individu, en funció de les seves característiques i la seva susceptibilitat genètica", explica Pascual.
Per elaborar la crema també s'han de tenir en compte aspectes com ara els costums de cada persona i els biomarcadors cutanis que té en compte el codi genètic de cadascun. El resultat és una solució cosmètica única i personalitzada en funció de l'estudi genètic de cada persona, que té un cost d'uns 800 euros.
Tres línies de negoci
Prima-Derm disposa actualment de tres línies de productes: les adreçades a farmàcies (Singula-Derm), les de gran consum (Skin Method) i One Gen, la innovadora cosmètica personalitzada que estan introduint des de fa un any amb la col·laboració de 200 farmàcies d'arreu de l'Estat i que representa el 10% de la facturació total de la companyia.
L'empresa ha estrenat recentment la seva seu al parc industrial de Gavà, on ocupa una superfície de 600 metres quadrats d'oficines i 2.100 metres quadrats de magatzem. L'any passat Prima-Derm va facturar 10 milions d'euros, "el 90% al mercat nacional i el 10% al mercat internacional", explica Pascual, que reconeix que el repte ara és créixer i internacionalitzar-se.
La marca està ja present a Alemanya, Àustria, Holanda i França i ara vol arribar també al mercat asiàtic, fonamentalment a països com Singapur o Japó, on hi ha molta tradició de la cura exhaustiva de la pell. Brasil, Xile i Mèxic són països que també estan al punt de mira de l'empresa.