Imatge d'un AVE a l'estació de Sants | iStock

MOBILITAT

Renfe crea uns premis d'innovació en mobilitat sostenible

L'empresa oferirà 150.000 euros als emprenedors que treballin àmbits com la digitalització de les estacions o la satisfacció del client

Renfe, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Mataró i el TecnoCampus situat a la mateixa capital del Maresme, impulsa la primera edició dels premis Antena TrenLab amb l’objectiu de vincular el talent de les empreses emergents i la mobilitat sostenible. El programa compta amb una dotació de 150.000 euros, uns recursos que aniran a parar a les mans d’aquelles start-ups que ofereixin solucions innovadores per a la digitalització de les estacions, l’aplicació de l’univers 3D, la satisfacció del client i altres tecnologies disruptives. Tot per crear nous escenaris en l’àmbit de la mobilitat i el sector ferroviari. 

En aquest sentit, l’empresa de transport vol posar èmfasi en el món del metavers, la robòtica i la realitat virtual. Pel que fa als reptes operatius, Renfe també busca una alternativa a la tecnologia d’impressió 3D. La convocatòria dels premis estarà oberta fins al 27 d’octubre. A partir d’aquesta edició zero, cada any, el certamen escollirà quatre projectes, els quals gaudiran dels beneficis d’un pla d’acceleració de sis mesos amb la possibilitat de testejar la feina realitzada a Mataró i a la resta del Maresme. A més, les firmes guanyadores tindran un espai de treball a les instal·lacions del TecnoCampus i estaran assessorades per una xarxa d’experts i mentors. 

Mataró és l’epicentre de la nova estratègia descentralitzadora de Renfe. El passat mes d’abril, el govern espanyol va anunciar que la ciutat catalana seria la primera seu, fora de Madrid, del projecte TrenLab. Des de l’inici d’aquest projecte, l’any 2018, el 25% de les empreses guanyadores dels concursos d’acceleració han estat catalanes. Globalment, el projecte ha mobilitzat més de 16.000 milions d’euros, 121 llocs de treball directes i una participació de 900 empreses emergents. La companyia ferroviària preveu que la tasca desenvolupada en els 400 metres quadrats del centre universitari tingui un impacte al transport de passatgers i mercaderies.