Si donem un cop d'ull als nous smartphones que surten al mercat, a més de ser cada cop més potents, també tendeixen a incorporar pantalles més grans que els fan molt més còmodes per llegir o interactuar amb apps, però més incòmodes per realitzar tasques rutinàries com respondre una trucada o enviar un missatge.
Potser per això la tendència per aquest any, en la que les grans marques estan focalitzant el seu esforç, és en la dels wearables, aquests petits ginys que sempre es duen a sobre i, més concretament, en els rellotges intel·ligents.
Poc després que comencessin els rumors sobre el possible interès d'Apple en desenvolupar un smartwatch, va començar la cursa. A continuació repassem les principals propostes del mercat present i les que veurem en un futur immediat.
Pebble SmartWatch: a partir de 150 dòlars.
Va debutar l'abril de 2012 amb una campanya de crowdfunding a Kickstarter que, en el moment de finalitzar, el 18 de maig del mateix any, havia aconseguit recaptar 10,3 milions de dòlars.
El Pebble és un rellotge senzill, amb una pantalla d'1,26 polzades de tinta electrònica amb retro-il·luminació LED i un sistema operatiu propi. La seva principal funció és la d'exercir d'acompanyament del telèfon de manera que no ens calgui treure'l de la butxaca per saber qui truca o ens ha enviat un missatge.
A més, si escoltem música amb el telèfon, la pantalla del Pebble ens mostrarà la cançó que s'està reproduint i els controls per exercir de comandament a distància. Com a complement, permet definir alarmes silencioses per vibració, diferents caràtules per canviar l'aspecte del rellotge i, pel que fa a la durada de la bateria, pot funcionar entre 5 i 7 dies sense necessitat d'endollar-lo a la corrent.
Samsung Galaxy Gear: A partir de 210 euros
La proposta de Samsung per entrar en el mercat dels rellotges intel·ligents, és la d'un dispositiu més complet a escala de funcionalitats que el Pebble, però a costa de sacrificar-ne aspectes com la lleugeresa, la simplicitat d'ús o la durada de la bateria. El Galaxy Gear funciona amb un sistema operatiu Android, disposa de càmera de 2 megapíxels incorporada i suport per instal·lar-hi apps adaptades, de la mateixa manera que ho faríem en un mòbil.
La primera versió del rellotge, presentada el setembre de 2013, va ser rebuda amb fredor per part dels usuaris: una interfície poc pràctica i un reconeixement de veu pèssim van ser motiu de moltes devolucions i unes xifres de venda decebedores. La segona versió, presentada al Mobile World Congress 2014 espera resoldre aquestes mancances, d'entrada substituint el sistema operatiu Android per Tizen, molt més enfocat a wearables, incorporant sensors de fitness i polseres de colors intercanviables.
Moto 360: Preu per determinar
La proposta de Motorola es diu Moto 360 i, tot i que les seves característiques encara són un misteri, del seu web en podem extreure que durà Android Wear, la nova versió d'Android per wearables presentada fa poques setmanes per Google. El que més en crida l'atenció és l'espectacular pantalla rodona i una estructura molt fina, tant, que permet que passi totalment desapercebut i es pugui arribar a confondre amb un rellotge normal i corrent.
Pel que fa a les funcionalitats, Android Wear mostra la informació del dispositiu amb un sistema basat en cards, molt similars a Google Now. La interacció entre l'usuari i el rellotge es realitza amb gestos tàctils i reconeixement de veu.
I enmig d'aquest gran aparador de nous dispositius, que s'accentuarà sens dubte en els mesos vinents,, de moment Apple com sempre, es manté en absolut silenci. És pràcticament un secret a veus, però, que fa mesos que estarien treballant en un prototip d'iWatch, que podria incorporar funcions de monitoreig de fitness i ritme cardíac, integració amb l'iPhone i, com no podia ser d'altra manera, control per veu basat en Siri.