• Innovació
  • Telefónica i Vodafone competeixen pel Wi-Fi als AVE

Telefónica i Vodafone competeixen pel Wi-Fi als AVE

El projecte de l'operadora ferroviària està valorat en 188,57 milions d'euros

Renfe vol instal·lar Wi-Fi als seus trens
Renfe vol instal·lar Wi-Fi als seus trens
Europa Press
03 d'Agost de 2015
Act. 03 d'Agost de 2015
Telefónica i Vodafone competiran pel contracte llançat per Renfe per instal·lar i subministrar el servei Wi-Fi de connexió sense fil a Intenet a bord dels trens d'Alta Velocitat, un projecte de 188,57 milions d'euros, segons han informat a Europa Press en fonts del sector.

Aquestes companyies de telecomunicacions preveuen presentar a l'operadora ferroviària les seves respectives ofertes per fer-se amb el projecte aquest dimarts. La companyia que resulti adjudicatària, a més d'instal·lar i gestionar el servei, també habilitarà i explotarà una plataforma de continguts i serveis d'entreteniment, segons consta en els plecs del contracte.

Renfe preveu començar a oferir servei Wi-Fi a bord dels primers trens AVE a finals d'aquest any. La companyia estima anar estenent aquest servei de forma progressiva durant els pròxims dos anys a tot el parc de 89 trens AVE amb que actualment compta.

Línies premium i gratuïtes
Els plans de la companyia ferroviària passen per prestar un servei bàsic, gratuït per a tots els viatgers, i un altre de pagament, per a connexions de major capacitat, com poden ser les que facilitin continguts audiovisuals.

El contracte abasta així mateix l'habilitació d'aquest servei de connexió a Internet, també de forma gradual, en les principals estacions del servei ferroviari de Rodalies.

L'import total del projecte pel qual liciten les grans companyies de telecomunicacions inclou els 40 milions d'euros que Renfe invertirà en la seva instal·lació i el cost que li suposarà el subministrament de la connexió i l'oferta de serveis audiovisuals als viatgers durant un període de deu anys.

Servei "estratègic" per a Renfe
La companyia ferroviària considera "estratègic" per a l'empresa la prestació d'aquest servei, que s'emmarca en la seva política de fidelització del client.

La fidelització del client i captació de nous usuaris per al ferrocarril constitueixen al seu torn dos dels pilars en els quals Renfe sustenta la consecució el seu objectiu de superar les pèrdues a finals de 2016, objectiu del pla estratègic ' Renfe' que actualment desenvolupa l'operadora.

La companyia circumscriu també aquesta iniciativa en les mesures de millora de la qualitat que implementa per preparar-se per a un nou escenari del transport de viatgers amb tren obert a la competència.