07
de Maig
de
2015
La història de Tesla Motors no ha estat precisament plàcida des dels seus inicis. Fundada l'any 2003 per Elon Musk -físic i emprenedor sud-africà- després de fer fortuna venent PayPal a eBay, tenia com a objectiu desenvolupar un cotxe de gamma alta totalment elèctric, amb autonomia i potència suficients per poder satisfer a qualsevol tipus de consumidor, per exigent que fos.
El seu primer model, el Tesla Roadster, era un cotxe esportiu amb unes prestacions realment espectaculars: podia passar de 0 a 100 km/h en 3,7 segons i recórrer gairebé 400 quilòmetres sense recarregar les bateries. Tot i rebre moltíssimes reserves del vehicle, a l'hora de tancar la venda molts dels consumidors es tiraven enrere, fet que va conduir la companyia a una situació econòmica tan complicada que fins i tot el seu propi fundador va arribar a negociar la venda de l'empresa a Google per 6.000 milions de dòlars.
Quan les negociacions estaven pràcticament tancades, sobtadament Tesla va començar a veure com les seves vendes es multiplicaven i fins i tot començaven a produir beneficis, motiu pel qual el pre-acord amb el gegant de les cerques es va acabar trencant.
Aquesta passada setmana, en un moviment inesperat, Elon Musk ha presentat una adaptació domèstica de les súper-bateries que la companyia fa servir en els seus vehicles. Powerwall, el nom amb el qual s'ha batejat el nou producte, és un conjunt de bateries dissenyat per tal que llars i negocis deixin de dependre de les companyies elèctriques.
El giny, amb una potència d'entre 7 kWh i 10 kWh està pensat per ser col·locat a les parets de soterranis o garatges i funcionar connectat a panells solars situats a la teulada de les cases. D'aquesta manera, Powerwall emmagatzema energia durant el dia per fer-la servir durant la nit.
A més, l'aparell es connecta a Internet per adquirir l'evolució de preus de l'electricitat, de manera que pot acumular energia quan aquesta és més barata i fer-la servir quan els preus han pujat. El Powerwall tindrà un preu de sortida de 3.500 dòlars sense comptar-ne la instal·lació ni els panells solars.
Tot i que no estarà disponible per al públic en general fins al 2016, ja es pot reservar a la web de Tesla Motors.
El seu primer model, el Tesla Roadster, era un cotxe esportiu amb unes prestacions realment espectaculars: podia passar de 0 a 100 km/h en 3,7 segons i recórrer gairebé 400 quilòmetres sense recarregar les bateries. Tot i rebre moltíssimes reserves del vehicle, a l'hora de tancar la venda molts dels consumidors es tiraven enrere, fet que va conduir la companyia a una situació econòmica tan complicada que fins i tot el seu propi fundador va arribar a negociar la venda de l'empresa a Google per 6.000 milions de dòlars.
Quan les negociacions estaven pràcticament tancades, sobtadament Tesla va començar a veure com les seves vendes es multiplicaven i fins i tot començaven a produir beneficis, motiu pel qual el pre-acord amb el gegant de les cerques es va acabar trencant.
Aquesta passada setmana, en un moviment inesperat, Elon Musk ha presentat una adaptació domèstica de les súper-bateries que la companyia fa servir en els seus vehicles. Powerwall, el nom amb el qual s'ha batejat el nou producte, és un conjunt de bateries dissenyat per tal que llars i negocis deixin de dependre de les companyies elèctriques.
El giny, amb una potència d'entre 7 kWh i 10 kWh està pensat per ser col·locat a les parets de soterranis o garatges i funcionar connectat a panells solars situats a la teulada de les cases. D'aquesta manera, Powerwall emmagatzema energia durant el dia per fer-la servir durant la nit.
A més, l'aparell es connecta a Internet per adquirir l'evolució de preus de l'electricitat, de manera que pot acumular energia quan aquesta és més barata i fer-la servir quan els preus han pujat. El Powerwall tindrà un preu de sortida de 3.500 dòlars sense comptar-ne la instal·lació ni els panells solars.
Tot i que no estarà disponible per al públic en general fins al 2016, ja es pot reservar a la web de Tesla Motors.