03
de Novembre
de
2015
Act.
04
de Novembre
de
2015
El concepte Big Data no és cap tendència de futur. Es tracta d'una realitat tangible, com demostra aquest dimarts el tret de sortida a Barcelona del Big Data Congress, un esdeveniment organitzat pel Centre d'Exel·lència en Big Data de Barcelona amb la col·laboració d'Eurecat, Oracle, l'Ajuntament i la Generalitat.
Els organitzadors expliquen que la gestió intel·ligent de les dades a Internet generarà 900.000 llocs de treball els propers sis anys a Europa. De moment, grans empreses com King, CaixaBank o Amazon han aprofitat aquest congrés per explicar com gestionen aquestes dades per millorar l'experiència del client i, en definitiva, el seu negoci.
King i l'elasticitat del missatge
Amb uns 500 milions d'usuaris actius al mes i 150 milions cada dia, King s'ha consolidat com un gegant de la indústria dels videojocs. De fet, aquest mateix dimarts s'ha fet pública la seva adquisició per part de la nord-americana Activision per un valor proper als 5.300 milions d'euros. Més enllà del popular Candy Crush, King disposa de més de 180 jocs amb presència a 200 països. "Cada dia rebem més de 15 bilions de dades dels nostres jugadors", explica Mikael Journo, vicepresident CRM de King.
L'enorme base sobre la que treballa King els planteja el dubte de quina és la millor manera de contactar amb tots aquests jugadors per tal de mantenir-hi la millor relació possible, fidelitzar-los i mantenir-los actius. "El primer concepte que hem d'aclarir és la rellevància del missatge", adverteix Journo; que també posa èmfasi en el repte que suposa per King determinar el millor moment per contactar amb els seus usuaris.
"Depèn del país on siguin tenen horaris diferents. Però també podem saber a quines hores juga cadascú i, per tant, quin és el millor moment per dirigir-nos-hi", assegura el responsable de King. Un altre aspecte rellevant és el contingut que s'ofereix a cada jugador perquè "el missatge tingui sentit per a ell". Saber quins són els seus jocs habituals, els nivells que supera o la freqüència amb què s'hi aplica és fonamental.
Journo també explica que no contacten amb la mateixa freqüència amb tots els usuaris. Hi ha patrons generals per països, com ara que a Corea del Sud la interacció és d'almenys dos cops al dia. En canvi, "a Occident si contactes dos cops al dia la gent et rebutja", destaca. Journo, però, fa referència a "l'elasticitat del missatge. Veiem quins usuaris hi interactuen. Els que responen en reben més, i els que no cada vegada en reben menys".
CaixaBank reorienta el focus
Luis Esteban, Chief Data Officer de CaixaBank, indica d'entrada que "posem el Big Data a disposició dels clients perquè entenguin millor el món financer". De fet, el Big Data centra una part del pla estratègic de l'entitat pels propers anys. "El primer que ens vam plantejar era per què servia i què ens solucionaria", diu Esteban. "Teníem molta informació interna i ara li sumem tota la que no estàvem utilitzant", explica. Una acció que també s'ha obert a tots els treballadors de la companyia, de tal manera que no només hi tinguin accés des de business intelligence.
Però en què poden notar els clients l'ús del Big Data en una entitat financera? "Abans teníem un seguit d'ofertes comercials que es posaven a l'abast dels clients. Ara canviem el focus, en funció de les accions del client se li presenten les ofertes que més se li ajusten", explica Luis Esteban. "Abans parlàvem de productes i ara de clients", insisteix.
Segons el responsable de CaixaBank, això permet als gestors d'oficina "conèixer de debò els seus clients a través de les dades. Les poden filtrar per conèixer-los millor i oferir-los millors productes".
Un exemple són els diferents canals creats dins del servei de Línia Oberta amb "eines analítiques perquè els clients estudiïn amb què es gasten els diners". Esteban destaca que gràcies a les eines de Big Data que l'entitat posa a disposició dels seus clients, aquests "poden saber com es distribueixen les despeses de manera gràfica i visual".
Amazon s'enfila als núvols
Antonio Álvarez, EMEA Business Development Manager d'AmazonWeb Services, ha volgut destacar la importància del cloud computing a l'hora de parlar de Big Data. "S'ha demostrat que un dels paradigmes en l'anàlisi de la informació és el cloud. Els nostres clients se'n beneficien a l'hora de fer millor negoci i fidelitzar els seus clients", assegura.
Segons Álvarez, la informació fa temps que hi era, però "amb el Big Data és econòmicament viable capturar i processar una informació que abans es perdia". Com a destacat marketplace, Amazon posa al servei dels retailers que hi operen diverses eines per tal d'aprofitar la recopilació de dades sobre els seus clients. "No hem de subestimar qüestions com el social media. Com a retailer, el que diguin de mi és or", adverteix Álvarez; que insisteix a "transformar el Big Data en Big Value. Si no puc analitzar la informació no em serveix de res".
Pel dirigent d'Amazon, el primer repte és "ser capaços d'innovar d'una forma econòmica, sense haver de fer una gran despesa". Per aquest motiu les eines al núvol tenen un paper destacat. "Des del cloud podem tenir un servei més barat, paguem pel que consumim", diu Álvarez. A més, afegeix, "és virtualment il·limitat i són serveis autogestionats perquè ens centrem en el negoci. No hem d'aprendre com van les eines, és prémer el botó i tirar endavant". Tot i que endinsar-se en aquests conceptes pugui espantar d'entrada, el dirigent d'Amazon convida a la reflexió: "Big Data és massa gran? Penseu com es menja un elefant: a mossegades petites".
Els organitzadors expliquen que la gestió intel·ligent de les dades a Internet generarà 900.000 llocs de treball els propers sis anys a Europa. De moment, grans empreses com King, CaixaBank o Amazon han aprofitat aquest congrés per explicar com gestionen aquestes dades per millorar l'experiència del client i, en definitiva, el seu negoci.
King i l'elasticitat del missatge
Amb uns 500 milions d'usuaris actius al mes i 150 milions cada dia, King s'ha consolidat com un gegant de la indústria dels videojocs. De fet, aquest mateix dimarts s'ha fet pública la seva adquisició per part de la nord-americana Activision per un valor proper als 5.300 milions d'euros. Més enllà del popular Candy Crush, King disposa de més de 180 jocs amb presència a 200 països. "Cada dia rebem més de 15 bilions de dades dels nostres jugadors", explica Mikael Journo, vicepresident CRM de King.
L'enorme base sobre la que treballa King els planteja el dubte de quina és la millor manera de contactar amb tots aquests jugadors per tal de mantenir-hi la millor relació possible, fidelitzar-los i mantenir-los actius. "El primer concepte que hem d'aclarir és la rellevància del missatge", adverteix Journo; que també posa èmfasi en el repte que suposa per King determinar el millor moment per contactar amb els seus usuaris.
"Depèn del país on siguin tenen horaris diferents. Però també podem saber a quines hores juga cadascú i, per tant, quin és el millor moment per dirigir-nos-hi", assegura el responsable de King. Un altre aspecte rellevant és el contingut que s'ofereix a cada jugador perquè "el missatge tingui sentit per a ell". Saber quins són els seus jocs habituals, els nivells que supera o la freqüència amb què s'hi aplica és fonamental.
Journo també explica que no contacten amb la mateixa freqüència amb tots els usuaris. Hi ha patrons generals per països, com ara que a Corea del Sud la interacció és d'almenys dos cops al dia. En canvi, "a Occident si contactes dos cops al dia la gent et rebutja", destaca. Journo, però, fa referència a "l'elasticitat del missatge. Veiem quins usuaris hi interactuen. Els que responen en reben més, i els que no cada vegada en reben menys".
CaixaBank reorienta el focus
Luis Esteban, Chief Data Officer de CaixaBank, indica d'entrada que "posem el Big Data a disposició dels clients perquè entenguin millor el món financer". De fet, el Big Data centra una part del pla estratègic de l'entitat pels propers anys. "El primer que ens vam plantejar era per què servia i què ens solucionaria", diu Esteban. "Teníem molta informació interna i ara li sumem tota la que no estàvem utilitzant", explica. Una acció que també s'ha obert a tots els treballadors de la companyia, de tal manera que no només hi tinguin accés des de business intelligence.
Però en què poden notar els clients l'ús del Big Data en una entitat financera? "Abans teníem un seguit d'ofertes comercials que es posaven a l'abast dels clients. Ara canviem el focus, en funció de les accions del client se li presenten les ofertes que més se li ajusten", explica Luis Esteban. "Abans parlàvem de productes i ara de clients", insisteix.
Segons el responsable de CaixaBank, això permet als gestors d'oficina "conèixer de debò els seus clients a través de les dades. Les poden filtrar per conèixer-los millor i oferir-los millors productes".
Un exemple són els diferents canals creats dins del servei de Línia Oberta amb "eines analítiques perquè els clients estudiïn amb què es gasten els diners". Esteban destaca que gràcies a les eines de Big Data que l'entitat posa a disposició dels seus clients, aquests "poden saber com es distribueixen les despeses de manera gràfica i visual".
Amazon s'enfila als núvols
Antonio Álvarez, EMEA Business Development Manager d'AmazonWeb Services, ha volgut destacar la importància del cloud computing a l'hora de parlar de Big Data. "S'ha demostrat que un dels paradigmes en l'anàlisi de la informació és el cloud. Els nostres clients se'n beneficien a l'hora de fer millor negoci i fidelitzar els seus clients", assegura.
Segons Álvarez, la informació fa temps que hi era, però "amb el Big Data és econòmicament viable capturar i processar una informació que abans es perdia". Com a destacat marketplace, Amazon posa al servei dels retailers que hi operen diverses eines per tal d'aprofitar la recopilació de dades sobre els seus clients. "No hem de subestimar qüestions com el social media. Com a retailer, el que diguin de mi és or", adverteix Álvarez; que insisteix a "transformar el Big Data en Big Value. Si no puc analitzar la informació no em serveix de res".
Pel dirigent d'Amazon, el primer repte és "ser capaços d'innovar d'una forma econòmica, sense haver de fer una gran despesa". Per aquest motiu les eines al núvol tenen un paper destacat. "Des del cloud podem tenir un servei més barat, paguem pel que consumim", diu Álvarez. A més, afegeix, "és virtualment il·limitat i són serveis autogestionats perquè ens centrem en el negoci. No hem d'aprendre com van les eines, és prémer el botó i tirar endavant". Tot i que endinsar-se en aquests conceptes pugui espantar d'entrada, el dirigent d'Amazon convida a la reflexió: "Big Data és massa gran? Penseu com es menja un elefant: a mossegades petites".