13
de Juliol
de
2015
Act.
13
de Juliol
de
2015
Sembla que no hi ha cap notícia sobre Uber, l'empresa de transport de persones –i mercaderies– que estigui lliure de polèmica. Després de totes les informacions sobre la prohibició d'operar en diversos països i les diferents tàctiques de la companyia per mirar d'esquivar la llei, unes recents declaracions del seu CEO, TravisKalanich, han deixat clar que la companyia vol substituir (en un futur pròxim) la seva flota de vehicles amb conductor, per vehicles completament autònoms.
Segons ha declarat el mateix Kalanich, d'aquesta manera Uber podria operar sense saltar-se la llei i oferir uns costos encara més econòmics.
La cursa del cotxe autònom
Un dels principals actors en el panorama dels cotxes sense conductor –a banda de Google, és clar– és TeslaMotors, del qual ja hem parlat en aquesta secció diverses ocasions.
En aquest sentit, SteveJurveson, membre del consell d'administració del fabricant d'automòbils elèctrics, ha comentat que el mateix CEO d'Uber li va confirmar que si Tesla era capaç de produir vehicles autònoms l'any 2020, Uber els hi compraria tots. De fet, Jurveson afirma que Kalanich va ser encara més precís: "Si Tesla és capaç de fabricar-ne 500.000 el primer any, els voldríem tots".
No fos cas que Tesla no pogués finalitzar amb èxit el projecte, el mateix Uber està invertint en la fabricació del seu propi cotxe autònom que segons sembla, està s'està dissenyat conjuntament amb la Universitat de Carnegie Mellon, a Pittsburg.
L'ús de vehicles sense conductor per part de companyies de transport –tant de mercaderies com de passatgers– no és pas una bogeria: d'una banda, en el cas dels vehicles elèctrics, la conducció d'un cotxe autònom és molt més regular i pausada que la d'un vehicle pilotat per una persona; motiu pel qual el consum d'energia de les bateries disminueix moltíssim, augmentant d'aquesta manera l'autonomia del vehicle.
Tanmateix, diversos estudis han afirmat que els cotxes sense conductor són fins a 10 vegades més segurs i pateixen menys accidents que els vehicles tradicionals.
Segons ha declarat el mateix Kalanich, d'aquesta manera Uber podria operar sense saltar-se la llei i oferir uns costos encara més econòmics.
La cursa del cotxe autònom
Un dels principals actors en el panorama dels cotxes sense conductor –a banda de Google, és clar– és TeslaMotors, del qual ja hem parlat en aquesta secció diverses ocasions.
En aquest sentit, SteveJurveson, membre del consell d'administració del fabricant d'automòbils elèctrics, ha comentat que el mateix CEO d'Uber li va confirmar que si Tesla era capaç de produir vehicles autònoms l'any 2020, Uber els hi compraria tots. De fet, Jurveson afirma que Kalanich va ser encara més precís: "Si Tesla és capaç de fabricar-ne 500.000 el primer any, els voldríem tots".
No fos cas que Tesla no pogués finalitzar amb èxit el projecte, el mateix Uber està invertint en la fabricació del seu propi cotxe autònom que segons sembla, està s'està dissenyat conjuntament amb la Universitat de Carnegie Mellon, a Pittsburg.
L'ús de vehicles sense conductor per part de companyies de transport –tant de mercaderies com de passatgers– no és pas una bogeria: d'una banda, en el cas dels vehicles elèctrics, la conducció d'un cotxe autònom és molt més regular i pausada que la d'un vehicle pilotat per una persona; motiu pel qual el consum d'energia de les bateries disminueix moltíssim, augmentant d'aquesta manera l'autonomia del vehicle.
Tanmateix, diversos estudis han afirmat que els cotxes sense conductor són fins a 10 vegades més segurs i pateixen menys accidents que els vehicles tradicionals.