Tecnologia
Valentia, el prototip Hyperloop valencià
L'equip de la Universitat Politècnica de València presenta aquest divendres el model que competirà a la Hyperloop Pod Competition III
30 anys després de la inauguració de la Universitat Politècnica de València (UPV) els seus alumnes van com un coet. I no, no és una frase feta. El prototip que aquest divendres presenta l'equip Hyperloop UPV promet ser quatre vegades més potent que l'anterior, que ja arribava als 250 quilòmetres per hora. Valentia, que és com han batejat la darrera innovació valenciana, serà el vehicle amb què competiran a partir del 3 de juliol en la Hyperloop Pod Competition III, que se celebra a Los Ángeles, als Estats Units.
"El nostre objectiu és donar passos fins a on ningú ha investigat", apunta Javier Arroyo, project manager de Hyperloop UPV. El projecte dels valencians és l'únic participant en aquesta competició universitària de codi obert –"tots aprenem de tots, suïssos, japonesos...", apunta Arroyo- al més alt nivell tecnològic. "L'any passat ja vam anar i vam quedar entre els 10 millors. I si el passat model aconseguia arribar als 250 km/hora i levitava, aquest nou prototip és 4 vegades més potent. Cada any entrenem en solucions més potents", explica Arroyo, que no vol desvelar res més del projecte que té entre mans.
Hyperloop és el projecte de la marca SpaceX que està centrat a transportar passatgers i mercaderies en tubs al buit a una alta velocitat. Construeixen prototips de 3 metres de llarg en què cap una persona. Una aposta per la innovació que a València té resposta de la mà de l'equip que, de manera altruista, treballa en la UPV. Enginyers mecànics, químics, industrials, dissenyadors, però també d'altres titulacions universitàries treballen coordinadament en el projecte que també es nodreix del patrocini d'empreses privades, com Istobal o HP, per poder sufragar les despeses originades.
Innovació en la capital del Túria
Els seus orígens es remunten al 2015 quan cinc estudiants del Politècnic decideixen participar en la Hyperloop Design Weekend Competition, que els va atorgar diferents guardons. L'any passat van concursar a l'agost amb l'Atlantic II, el qual va ser considerat el Pod més potent de la competició i fins i tot han creat una spin-off, Zeleros, en què els estudiants ja graduats busquen formules per treure rèdit econòmic-empresarial al model de Hyperloop UPV.
Ara, amb el projecte que presenten aquest divendres esperen revalidar i/o superar l'èxit. De fet, amb el nom, Valentia (València en època romana), ja envien un missatge ben clar: "No solament representa d'on venim, sinó també la valentia que suposa estar fent la carrera a més de cercar hores, i fer-ho any rere any, classificar-nos...".