18
de Març
de
2014
Act.
18
de Març
de
2014
"Expert digital, business líder, amb capacitat per gestionar, expert coneixedor de la indústria del seu sector i que tingui predicament, que la gent se sorprengui quan parli". És la suma de qualitats que ha de tenir el líder empresarial, segons ha explicat Luis Conde, caçatalents i president de Seeliger y Conde, en una conferència celebrada al I Congrés Nacional de Màrqueting i Vendes que l'Associació per al Progrés de la Direcció (APD) celebra aquest dimarts a Barcelona.
Davant un auditori format per més de 600 assistents, Conde ha donat les seves claus per descriure el lideratge i les habilitats del responsable de màrqueting i vendes, trets que ha cercat al llarg de la seva experiència professional. "Tinc la sort d'haver-me dedicat a la cerca del lideratge, a la recerca de líders que sàpiguen mesurar la cultura corporativa, que sàpiguen millorar la qualitat directiva de l'equip a tots els nivells", ha explicat. Bon coneixedor de la gestió d'equips, Conde aposta per potenciar les habilitats alienes "perquè el líder és aquell capaç de treure el millor de cadascun".
Actitud positiva
Com s'aconsegueix? Potenciant els aspectes positius de la societat i com ens enfrontem al fet quotidià, considera. "Ens fixem només en els aspectes negatius, és el que passa avui dia en la nostra societat. I cal confiar en els altres perquè la confiança indica fe en els altres", ha assenyalat. "La gent optimista rendeix entre un 65% més que la gent que no ho és", sentencia.
Comunicar-se
"El líder d'avui necessita saber com comunicar-se i això ja no es fa només amb les webs corporatives", afirma Conde. Segons ha xifrat l'expert, avui el 77% dels consumidors no es creu que les marques diguin la veritat, "la gent creu més en la gent", apunta alhora que considera que el món en això "està canviant i hem de saber-ho", explica Conde. "Ara qui necessita comprar unes esportives per córrer consulta en blocs, pregunta a altres corredors... i després compra les que li recomanin en funció del temps, de la seva preparació, dels quilòmetres que acostumi a fer", ha exemplificat Conde.
Ser globals
Tal com explica Conde, s'ha d'entendre que el mercat domèstic "ja no és Barcelona ni Espanya, que és el món". De fet, el caçatalents afirma que quan ha d'escollir entre dos directius amb currículums, experiències i formacions similars, sempre acaba triant a aquell que ha estat treballant fora. "Entre dos perfils iguals sempre em quedo amb qui ha estat fora perquè té una experiència a aportar", raona qui considera que els que se'n van vénen millor formats i "amb millors idees".
Presència digital
Segons Conde, la gent considera que sap molt d'Internet "però en realitat en sap molt poc". Recomana estudiar un màster per millorar la capacitat analítica perquè avui en dia es busca un business líder que sigui capaç d'ajudar al CEO a dirigir cap on ha d'anar la companyia. "El client és el més important i aquest líder ha de saber on dirigir-ho", conclou.
Innovació
Si abans manava la figura del shopper expert, ara Conde assegura que es busca un innovador, "una persona capaç d'alinear el talent, que sigui confortable amb l'ambigüitat", diu. En la seva opinió, fa falta un directiu que sigui "creïble, amb influència i capacitat de predir què és el que ha passat i que sàpiga com mesurar aquests impactes de màrqueting", afirma.
En definitiva, segons resumeix Conde, manquen "estrategues sofisticats". Davant vora un miler de directius, Conde ha assegurat que el director general ha de venir de l'àrea comercial perquè les vendes donen "capacitat de negociació" amb el client i de gestió d'equips nombrosos. "La gent del màrqueting sap el que vol la gent. Per això, els grans directius del futur vindran del màrqueting", ha vaticinat.
Davant un auditori format per més de 600 assistents, Conde ha donat les seves claus per descriure el lideratge i les habilitats del responsable de màrqueting i vendes, trets que ha cercat al llarg de la seva experiència professional. "Tinc la sort d'haver-me dedicat a la cerca del lideratge, a la recerca de líders que sàpiguen mesurar la cultura corporativa, que sàpiguen millorar la qualitat directiva de l'equip a tots els nivells", ha explicat. Bon coneixedor de la gestió d'equips, Conde aposta per potenciar les habilitats alienes "perquè el líder és aquell capaç de treure el millor de cadascun".
Actitud positiva
Com s'aconsegueix? Potenciant els aspectes positius de la societat i com ens enfrontem al fet quotidià, considera. "Ens fixem només en els aspectes negatius, és el que passa avui dia en la nostra societat. I cal confiar en els altres perquè la confiança indica fe en els altres", ha assenyalat. "La gent optimista rendeix entre un 65% més que la gent que no ho és", sentencia.
Comunicar-se
"El líder d'avui necessita saber com comunicar-se i això ja no es fa només amb les webs corporatives", afirma Conde. Segons ha xifrat l'expert, avui el 77% dels consumidors no es creu que les marques diguin la veritat, "la gent creu més en la gent", apunta alhora que considera que el món en això "està canviant i hem de saber-ho", explica Conde. "Ara qui necessita comprar unes esportives per córrer consulta en blocs, pregunta a altres corredors... i després compra les que li recomanin en funció del temps, de la seva preparació, dels quilòmetres que acostumi a fer", ha exemplificat Conde.
Ser globals
Tal com explica Conde, s'ha d'entendre que el mercat domèstic "ja no és Barcelona ni Espanya, que és el món". De fet, el caçatalents afirma que quan ha d'escollir entre dos directius amb currículums, experiències i formacions similars, sempre acaba triant a aquell que ha estat treballant fora. "Entre dos perfils iguals sempre em quedo amb qui ha estat fora perquè té una experiència a aportar", raona qui considera que els que se'n van vénen millor formats i "amb millors idees".
Presència digital
Segons Conde, la gent considera que sap molt d'Internet "però en realitat en sap molt poc". Recomana estudiar un màster per millorar la capacitat analítica perquè avui en dia es busca un business líder que sigui capaç d'ajudar al CEO a dirigir cap on ha d'anar la companyia. "El client és el més important i aquest líder ha de saber on dirigir-ho", conclou.
Innovació
Si abans manava la figura del shopper expert, ara Conde assegura que es busca un innovador, "una persona capaç d'alinear el talent, que sigui confortable amb l'ambigüitat", diu. En la seva opinió, fa falta un directiu que sigui "creïble, amb influència i capacitat de predir què és el que ha passat i que sàpiga com mesurar aquests impactes de màrqueting", afirma.
En definitiva, segons resumeix Conde, manquen "estrategues sofisticats". Davant vora un miler de directius, Conde ha assegurat que el director general ha de venir de l'àrea comercial perquè les vendes donen "capacitat de negociació" amb el client i de gestió d'equips nombrosos. "La gent del màrqueting sap el que vol la gent. Per això, els grans directius del futur vindran del màrqueting", ha vaticinat.