Multa a Renfe per no informar del preu dels bitllets
L'operador ferroviari no avisa els usuaris de la diferència de cost entre comprar a les màquines i la taquilla
El conseller ha defensat que l'ACC "no actua arbitràriament, sinó que ho fa de manera reglada" i ha defensat la sanció contra Renfe. Consum va tenir coneixement que, a l'estació de Barcelona-Sants, l'empresa Renfe havia estat aplicant preus diferents als bitllets en funció de si el pagament es feia per les taquilles de l'estació (més cars) o mitjançant les màquines automàtiques. Els responsables de l'ACC van poder comprovar que a l'estació no hi ha cap cartell indicatiu que informi de la referida diferència ni tampoc s'informa a través de la megafonia de l'existència de dos tipus de preus.
El conseller s'ha referit també a el requeriment fet per Consum a Vueling pels retards que han afectat els seus passatgers durant les darreres setmanes i que l'aerolínia ha atribuït a una vaga de controladors a França. "Estem vetllant perquè es compleixin drets dels consumidors, com és poder ser transportat a l'hora i a la destinació que fixi el bitllet. L'empresa pot fer les pràctiques comercials que vulgui però el consumidor té dret a rebre el servei que ha contractat", ha comentat. Baiget ha conclòs que, en aquest cas, "caldrà veure si és un problema concret o si és una pràctica objecte de sanció".
Nova normativa comercial
A nivell comercial Baiget ha confirmat que el Departament d'Empresa i Coneixement està estudiant una nova llei de comerç que permeti més llibertat en les promocions a les botigues, però que no es planteja "l'obertura indiscriminada" els diumenges ni tampoc que els establiments puguin aixecar persianes durant les 24 hores del dia. Pel que fa a la llei d'equipaments comercials, el conseller ha defensat mantenir els criteris que fixen l'obertura de les botigues en la trama urbana de pobles i ciutats: "Volem un comerç urbà i no un a les perifèries que despobli el centre de les ciutats", ha conclòs.