• Home
  • Economia
  • Article title

La digitalització de Damm durant la covid-19

Directora de transformació digital de Damm
25 de Maig de 2020

Si alguna cosa hem après durant aquesta crisis sanitària causada per la covid-19 és que vivim en un entorn totalment imprevisible, on la flexibilitat i la capacitat d’adaptació seran les claus i una constant d’ara en endavant. En un món amb aquesta volatilitat i incertesa, ha quedat demostrat que la resiliència és una característica vital per a les empreses i pels seus equips. I en aquest entorn, la digitalització juga i jugarà un paper fonamental, permetent-nos ser més flexibles i àgils per adaptar-nos al canvi constant.

"La resiliència és una característica vital per a les empreses i pels seus equips"

Durant aquesta pandèmia, s’han posat a prova molts dels sistemes i iniciatives que s’havien començat a activar. En alguns casos, les empreses ja tenien aquest procés de digitalització molt avançat, com en el cas de Damm, tot i que igualment aquesta crisi ha suposat tot un repte i també ens ha servit per testar solucions digitals i sobretot engegar noves iniciatives de gran valor per a les persones de la companyia.

A nivell intern, el teletreball ha estat fonamental per poder seguir oferint productes i serveis al mercat. Però això ha suposat també esforços i noves maneres de treballar que, en molts casos, hauran arribat per a quedar-se. En aquest sentit, hem ampliat la capacitat tecnològica per tal de facilitar el teletreball amb totes les garanties de ciberseguretat i amb accessibilitat des de qualsevol lloc del món a més de 1.500 persones, perquè des d’un principi la companyia va prioritzar la seguretat i benestar dels col·laboradors i col·laboradores. Així mateix, alguns dels projectes digitals que ja havíem implantat els darrers anys, com l’ús d’eines col·laboratives que precisament afavorien el treball en remot o la Damm Academy, la plataforma digital de formació, ens han permès fer un pas més durant els mesos de confinament. En aquest sentit, hem incentivat la formació interna, fent accessible per tothom totes les formacions de la plataforma, i, a més, hem iniciat noves formacions amb nous formats adaptats a la situació de confinament. És el cas, per exemple, de Damm Talks, un esdeveniment del qual ja portem tres edicions i en què un professional parla de l’àrea en què és especialista a través de Teams Live per a totes les persones de la companyia que s’hi connecten.

En aquest context, la transformació digital també s’ha demostrat imprescindible en la relació amb els clients i la societat. Un cas molt concret, que és molt il·lustratiu, és el de l’hostaleria. En el cas de Damm comptem amb l’App Bar Manager a la qual tenen accés tots els clients d’hostaleria de la companyia. Aquesta ens ha permès mantenir-nos en contacte diari amb els nostres clients, informant-los de les noves solucions i serveis que podien ser d’ajuda a l’hora de la reobertura i reactivació del seus negocis, així com a través de píndoles informatives, a banda de la gestió personal que ha estat fent l’equip comercial. I aquesta situació de confinament, com hem pogut observar en diferents estudis publicats aquests dies, també ha augmentat considerablement el comerç online. Una tendència que estava ja molt estesa, però que ha impulsat que molts usuaris que fins ara no compraven online ara ho hagin provat i, segurament, es converteixin en usuaris habituals fomentant el creixement de l’e-commerce. En aquest sentit, les fàbriques de Damm han estat 100% operatives i amb molts dels processos duts a terme en remot, ha continuat oferint els seus productes a domicili a través de la seva pròpia botiga online, un e-commerce que va llançar fa uns mesos i que ha permès als seguidors de les seves marques continuar gaudint dels productes mitjançant un procés senzill, de manera segura i sense sortir de casa.

"La digitalització no ens allunya, sinó tot el contrari, ens permet estar al costat de les persones"

En definitiva, si abans de la crisi sanitària la transformació digital ja es considerava totalment necessària, aquesta situació ha accelerat els plans de moltes empreses i ha permès a aquelles que ja havíem desenvolupat aquest procés posar a prova totes les iniciatives implementades per estar al costat tant dels nostres equips, com dels clients i de la societat en el seu conjunt. Perquè ara més que mai s’ha demostrat que la digitalització no ens allunya, sinó tot el contrari, ens permet estar al costat de les persones tot i la distància física.