Oberts al turisme
Un dels objectius que compartim del Pla Estratègic de Turisme 2020, sense cap mena de dubte, és la millora de la qualitat del treball i les condicions laborals. El que hem observat de l'estudi és que el turisme genera en el comerç llocs de treball de més qualitat i més estables. Atenint-nos a aquesta realitat, la garantia i continuïtat de la qualitat laboral ens la pot atorgar la definició correcta de les tipologies de turisme que interessa a Barcelona: cultural, de compres, de negocis, congressos; així com la promoció d'experiències úniques als visitants que exaltin el nostre patrimoni arquitectònic, gastronòmic i comercial.
A més, de l'oferta que neix per satisfer la demanda turística també en gaudeixen els residents. De fet, el turisme ha estat una de les palanques més importants per dinamitzar entorns deprimits de la ciutat i un dels principals elements que contribueix a la resiliència del comerç.
El Pla Estratègic de Turisme 2020 és un treball de diagnosi i reflexió de la situació actual i un esforç plausible per integrar mesures i plans d'acció que tinguin en compte la pluralitat d'agents que hi intervenen. El complement final d'aquest pla és donar-lo a conèixer, és a dir, incorporar una línia estratègica que s'ocupi de la gestió i planificació de la promoció turística de la ciutat, que potenciï el posicionament que volem i redistribueixi els turistes sense haver de reduir la capacitat actual.
Apostem junts per un pla que fomenti el dinamisme urbà dels principals eixos de la ciutat; defensem plegats un creixement sostenible del turisme de qualitat; apostem per una gestió eficient i fem una promoció intel·ligent de la nostra ciutat. Des d'aquesta posició transversal i oberta podrem garantir cohesió, seguretat i estabilitat a la nostra ciutat.