Joan Carles Calbet

Opinió

Per què neix el 'lobby' del 'retail'

La creació de RETAILcat és una fita històrica en el nostre sector perquè per primera vegada diverses associacions s'alien per unificar criteris i per posar una veu conjunta en tot l'univers del retail actual i de futur.

Barcelona Oberta, Cecot Comerç, Comertia i Fundació Barcelona Comerç hem volgut constituir una entitat contemporània, àgil i amb voluntat de fer xarxa, amb un nou model de governança i un nou model per afrontar els reptes del sector. El retail és un sector econòmic emocionant, divers, dinàmic i en constant transformació.

Per què RETAIL? Ens diem RETAIL, perquè és un concepte molt més ampli que comerç. El retail inclou tot tipus d'establiments oberts al públic de venda de productes i també de serveis. No és només comerç, sinó també restauració i serveis a les persones (perruqueries, agències de viatges, etc.).

Les associacions que formem RETAILcat representem aproximadament uns 25.000 punts de venta, és a dir, gairebé un 30% dels establiments comercials de Catalunya. En el cas de Barcelona, representem la majoria d'eixos de la ciutat.

Igualment, el conjunt d'entitats que formem RETAILcat representem aproximadament uns 230.000 treballadors, el que suposa gairebé un 50% dels empleats del sector a Catalunya. I la nostra activitat econòmica suposa aproximadament el 7% del PIB.

La tipologia dels membres de RETAILcat és territorial, sectorial o empresarial. És a dir, Associacions d'eixos comercials, Associacions de diferents sectors i Associacions d'empreses.

Tenim una voluntat integradora, estem oberts i volem donar cabuda a totes les organitzacions del retail català que comparteixin la mateixa visió i objectius. El nostre logotip incorpora una sigma, el símbol del sumatori, perquè el que volem és sumar esforços i sumar sinèrgies.

La nostra visió de RETAILcat és treballar per ser el lobby que fomenti eixos comercials compactes i competitius, la cooperació entre empreses i l'equilibri de formats i d'oportunitats; aglutinar i potenciar el talent per esdevenir el think tank del retail català; i divulgar les bones pràctiques del sector, prestigiant l'ofici de retailer.

Iniciem un projecte il·lusionant. Sabem que tenim molts reptes per endavant i molta feina a fer; ho assumim amb responsabilitat i amb una visió creativa i constructiva. Ens estimem el retail i volem que el retail català sigui un referent arreu.