La cadena de supermercats vol millorar la qualitat i el servei que ofereix als seus clients

supermercats

El CSIC i Mercadona sumen forces contra l''anisakis'

El centre científic i la cadena de supermercats col·laboraran per investigar els paràsits del peix

El Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) i Mercadona han iniciat una col·laboració per millorar la seguretat i la qualitat dels productes de la pesca a través de la investigació dels seus paràsits. Per a això, l'Institut d'Investigacions Marines de Vigo (IIM), a través del grup de recerca ECOBIOMAR i de la seva Unitat Tècnica de Biobanc, s'encarregarà d'analitzar en profunditat el comportament dels paràsits, especialment de l’anisakisAquest estudi innovador permetrà a Mercadona traslladar les conclusions que s’obtinguin a la gestió dels seus productes de pesca amb l'objectiu de consolidar una cadena de confiança i millorar la qualitat i el servei que ofereix als seus clients.

La peixateria d'un establiment de Mercadona | Cedida

El projecte se centrarà en l'anàlisi de les espècies que procedeixen de sistemes productius de pesca FAO 27, és a dir, de l'Atlàntic nord-est, i comptarà amb la implicació de sis proveïdors especialistes de peix de Mercadona. En concret, hi col·laboraran Riveira Peixe Fresco, POSA, Mascato, Mastter, Abroma Fishing i Castletownbere Fishermen’s Co-Op.

Segons els científics de l'IIM-CSIC Ángel F. González i Santiago Pascual, "l'organisme públic d’investigació i l'empresa de distribució alimentària uneixen esforços, interessos i coneixements amb la finalitat de traslladar al producte tota l'evidència científica per millorar l'excel·lència de servei al client, reduint la presència del paràsit en els lots comercials i capitalitzant l'organització mitjançant l'educació sanitària dels seus empleats i els seus clients". 

La col·laboració entre totes dues entitats s'articula a través d'un contracte de suport tecnològic amb una durada inicial d'un any, que s'inicia el mes de setembre d’enguany amb possibilitat de pròrroga. La investigació es desenvoluparà en el marc del projecte Estudi, disseny i implementació d'una estratègia d'anàlisi de riscos per enfortir les garanties de seguretat, qualitat i calidesa del peix que comercialitza Mercadona enfront de paràsits emergents i reemergents (ANICHAIN), l'objectiu del qual és millorar els seus aspectes de seguretat alimentària i qualitat.