EMPRENEDORS
El 'japo' valencià Kento entra en la societat d'inversió de Roig
L'entrada en Angels busca consolidar el model de l'establiment de menjar asiàtic en València durant el 2019 abans de fer el salt a altres ciutats
Kento, la cadena de restauració urbana inspirada en la gastronomia japonesa, ha entrat a formar part d'Angels, la societat d'inversió de l'empresari Juan Roig, president de Mercadona.
El projecte de Kento, fundat per Eduardo Hijlkema, va arrancar a mitjan 2017 amb un local situat al carrer Sant Vicent de València. Des de llavors el concepte no ha parat de créixer: a principis d'enguany va entrar en el programa d'acceleració de Lanzadera i, sota aqueix paraigua, la companyia de menjar nipó ha obert un segon local en el barri de Cànoves. Aquest divendres inaugura un tercer, el més gran, de nou en el carrer Sant Vicent.
Des de la companyia apunten que el seu pot ser "un cas atípic" pel fet d'accedir a un programa d'acceleració tenint un ADN enterament offline. "Abans de presentar el meu projecte, vaig pensar que en ser offline tindria menys possibilitats, perquè la majoria d'acceleradores impulsen a les empreses online. Estava equivocat, ací s'impulsa als líders", celebra Eduardo Hijlkema, CEO de la companyia.
Fent bandera de la seua concepció offline, del tracte directe amb el proveïdor i el client, Kento vol seguir la senda de projectes similars nascuts en el Regne Unit, d'on Hijlkema va arreplegar la idea per a conrear-la en el mercat espanyol. En un viatge personal a Londres va descobrir que allí començaven a sorgir les tendes de menjar asiàtic amb plats llests per a portar. Locals enormes, diàfans i molt eficients: agafaves el menú de menjar japonés i t'ho emportes en el moment.
Agilitat, sostenibilitat i democratització de la cuina nipona; amb aquests tres ingredients com a objectiu, Kento ha aconseguit entrar en la cartera d'Angels, societat inversora amb la qual pretén seguir sumant fites en la seua trajectòria, que ja compta amb 30 treballadors en plantilla. La inversió però, diu el seu CEO, suposa "jugar en una altra lliga" i afrontar reptes més ambiciosos des de la perspectiva d'una startup offline que no vol perdre la seua essència. La inversió d'Angels servirà per a consolidar el model de Kento en la ciutat de València durant 2019 com a pas previ a expandir el model a altres ciutats.
Expansió i creixement
Amb tot, la cadena no es permet parlar de la paraula 'èxit': "En Kento ara mateix estem centrats a obrir els locals programats i, una vegada oberts, seguir treballant en el nostre model de negoci. Kento no és un èxit el dia d'avui; som una empresa jove que va bé, hem sigut mentoritzats i ara tenim el suport d'Angels, sí, però si parlem en tres anys i disposem d'una xarxa de punts de venda molt més àmplia, clients enamorats, treballadors satisfets i una relació estable i bona amb els nostres proveïdors, llavors potser podem parlar d'aquell èxit", resumeix Hijlkema.