finançament
Juan Roig inverteix en flamencs inflables
Flamingueo es converteix en la catorzena empresa participada per la societat d'inversió d'Angels
Angels, la societat d'inversió de Juan Roig, i Grup Zriser, family office de la família Serratosa, han decidit invertir en Flamingueo, l'empresa que crea tendència amb articles de moda i complements entre els més joves, segons han informat en un comunicat. Es tracta d'un nou cas d'èxit en el cicle d'emprenedoria proposat per Marina de Empresas, atès que Flamingueo és una empresa liderada per joves que s'han format a les aules d'Edem, ha estat impulsada per Lanzadera i consolida el seu creixement de la mà de la inversió d'Angels.
Aquest cicle d'emprenedoria inspirat en totes les seves fases pel Model de Qualitat Total, facilita les eines que permeten passar d'aprendre a emprendre i convertir-se en empresari d'èxit, podent ser partícip de totes i cadascuna d'aquestes fases, o comptar únicament amb la formació d'Edem o l'assessorament de Lanzadera de manera independent.
Des de la seva fundació el 2016, Flamingueo ha venut més de 60.000 articles a Espanya, Portugal, Itàlia, França i Alemanya. L'empresa, que va néixer de la mà de tres emprenedors, avui compta amb set empleats i un gran nombre de seguidors a les xarxes socials que han estat claus per al seu creixement. Referent a aquesta ronda d'inversió, Jacinto Fleta, cofundador i responsable de màrqueting de Flamingueo, destaca que Angels i Zriser són "uns companys de viatge magnífics que aporten un gran valor a l'empresa".
Ampliar el negoci
Fleta explica com va néixer la idea de l'empresa a Edem on ell, Emilio Peña i Pablo Niñoles, cursaven els seus estudis. Després de presentar a les xarxes el seu article més emblemàtic, inflables en forma de flamenc, van arribar les primeres vendes i van apostar per un projecte que es va convertir en el seu treball final de màster. "Edem augmenta la probabilitat d'èxit a l'hora d'emprendre", sentencia Fleta sobre la seva experiència a l'escola de negocis que integra Marina de Empresas al costat de l'acceleradora Lanzadera i la societat d'inversió Angels.
Per tant, el pas natural per a ells era seguir el cicle d'emprenedoria de Marina de Empresas i van passar d'Edem a ser impulsats per Lanzadera, on des de fa tres anys han rebut finançament, formació i consells fonamentals. Un d'ells va ser el de reconsiderar el seu model de negoci perquè no se centressin solament en la venda de flotadors. Segons Fleta, "pivotem gràcies a Lanzadero. Si no els arribem a fer cas, Flamingueo hauria mort".
Així, ara a la seva botiga online es poden adquirir també neons decoratius, mantes i aletes amb forma de sirena, samarretes i objectes de decoració. Tot això destinat al públic de les generacions millenial i Z, formades per clients que compren a través de les xarxes socials, motiu pel qual Flamingueo busca generar contínuament contingut per a les mateixes.
Flamingueo es converteix en la catorzena empresa invertida per Angels, després de Sothis, Torre Oria, Vivood, Codigames, Playfilm, BoatJump, SheetGo, Quibim, Zeleros, Kento, Airhopping, Panapop i Afterbanks.