RÀNQUING
Els empresaris (i famosos) més solidaris contra el coronavirus
Empresaris i empreses, futbolistes, actors... Tothom s'està bolcant en fer possible l'abastiment sanitari i alimentari i la investigació
La solidaritat s'ha convertit en la cara amable de la crisi del coronavirus i, a mida que la pandèmia s'escampa cada vegada més arreu del món, i que les imatges dels hospitals col·lapsats i sense pràcticament material disponible s'ha convertit una constant del dia a dia de l'estat d'alarma, empresaris -a títol personal-, empreses i personalitats han volgut posar el seu gra de sorra per agilitzar la lluita contra el virus. Amancio Ortega, Ana Botín, Leo Messi, Pep Guardiola... La llista és llarga i, tan de bo, cada vegada ho sigui més.
A aquestes personalitats, s'hi sumen moltes altres cares conegudes com la de l'influencer Jorge Cremades, que va donar 200.000 euros a l'Hospital La Paz de Madrid; la de la model Blake Lively i l'actor Ryan Reynolds de 920.000 euros a bancs d'aliments o la que va fer el cantant Justin Bieber de 200.000 euros a la fundació Beijing Chumbiao Children quan la Xina era el focus de la pandèmia.
Tothom s'apunta a la solidaritat
A més, altres persones conegudes han engegat campanyes de recaptació de fons per fer front a l'emergència sanitària i social. El jugador de bàsquet Pau Gasol i el tenista Rafa Nadal han sumat forces amb un projecte de la Creu Roja que pretén recaptar 11 milions d'euros per donar suport a més d'un milió de persones afectades per la covid-19, una iniciativa a la qual s'hi han sumat Iker Casillas, Fernando Alonso o la nadadora Teresa Perales, entre molts altres.
I no és l'única campanya que s'ha posat en marxa. Sota el hashtag #YoMeCorono, l'actor Marc Clotet i l'actriu Natalia Sánchez han engegat una campanya perquè el seu pare i sogre, el doctor Bonaventura Clotet, i el seu equip, trobin una vacuna contra el coronavirus. Una iniciativa a la que s'hi han afegit personalitats de l'estil Sharon Stone.
També a nivell d'empreses s'estan fent moltíssimes donacions solidàries. El Corte Inglés ja va anunciar que donaria roba de llit per a l'hospital d'Ifema, a banda de posar en marxa un sistema per donar prioritat als treballadors sanitaris per portar-los la compra a casa de manera gratuïta. Ikea, per la seva banda, ja ha donat 2.500 jocs de roba de llit per a les residències de gent gran i, a més, directius de la companyia sueca han donat respiradors de forma anònima.
La llista d'iniciatives solidàries és llarga. Telefónica ha donat mig milió d'euros per lluitar contra el coronavirus amb la iniciativa #SumaFuerzas amb la Creu Roja per ajudar a persones sense llar, La Caixa 3 milions d'euros més a aliments per a famílies vulnerables i atenció psicològica als afectats, Mango ha donat dos milions de mascaretes, Puig està fabricant gels hidroalcohòlics -cosa que va més enllà del seu negoci- i el delivery ha sumat forces per portar menjar sense cost als hospitals. Poma de Girona ha repartit més de 300 quilos de pomes al personal sanitari, Naturgy ha posat a l'abast dels seus clients un servei mèdic gratuït i Correos Express i Seur estan gestionant comandes sanitàries gratuïtes. Renfe, per la seva banda, està donant tren gratuït als sanitaris que s'han de desplaçar d'una ciutat a una altra i, a més, ha estrenat una pàgina web de notícies positives.
I així un llarg repertori de personalitats, empreses, fundacions i entitats que destapen el seu enginy per fer front a la crisi. Com la imaginació, que no s'acabi la solidaritat.