El comerç electrònic s'ha quedat a mig camí a Espanya. Una frase que pot semblar negativa però que amaga una gran oportunitat per als que volen vendre els seus productes a través de la xarxa: encara hi ha mig mercat per explotar. Encara que cada cop hi estiguem més acostumats i les grans companyies es barallin per ser els reis de l'entrega immediata; el cert és que poc més del 50% dels usuaris d'Internet a Espanya s'han decidit a comprar béns i serveis a la xarxa durant el 2016. Una xifra que contrasta, per exemple, amb la del Regne Unit, el país que encapçala el rànquing amb un 86,5%.
Britànics, danesos i alemanys, segurament més acostumats a les antigues compres per catàleg; són els més assidus compradors per Internet. El seu percentatge d'usuaris d'ecommerce supera amb escreix la mitjana de la UE, que se situa en el 66%.
A l'altre cantó, el dels països on el comerç electrònic és menys popular, destaca el baix percentatge de Romania. Només un 18% dels seus habitants han comprat online durant el darrer any. Bulgària i Xipre tampoc aposten gaire per aquest tipus de compra, igual que Itàlia. Tot just un 40% dels usuaris d'Internet al país transalpí han optat per fer alguna adquisició a la xarxa.