01
d'Octubre
de
2013
Act.
01
d'Octubre
de
2013
En un món icònic com l'actual, la marca ho és tot. És habitual que els experts en màrqueting i economia insisteixin en la importància de posicionar bé la marca d'una empresa per erigir el seu èxit. És referència, seducció i fidelització del client. És un valor estratègic que les empreses s'esforcen a destacar.
La consultoria Interbrands acaba de publicar el rànquing Best Global Brands 2013de les marques més ben valorades a tot el món aquest any 2013. Una classificació que per primera vegada en els últims catorze anys ha sofert un canvi al capdamunt, en la marca amb més valor a tot el planeta.
1. Apple: La prestigiosa multinacional estatunidenca de productes electrònics creada a Cupertino (Califòrnia) per Steve Jobs i Steve Wozniak escala fins el lloc més alt del rànquing després de desbancar per primera vegada del liderat en les catorze edicions del Best Global Brands a Coca-Cola. Amb un valor de 98.316 milions de dòlars (un 28% més que l'any passat) Apple s'ha erigit en la marca més potent de tot el món. La companyia de la poma va tancar l'any 2012 amb més de 72.000 treballadors i una facturació de 156.000 milions de dòlars.
2.Google: També des de Califòrnia arriba el segon classificat del rànquing, el motor de cerca a Internet per excel·lència. Google té un valor de 93.291 milions dòlars després de gaudir d'un dels creixements més forts del rànquing en relació a l'any anterior ( 34%).
3.Coca-Cola: Podi amarg per la popular marca de refrescos nascuda a Atlanta (Estats Units). Després de dominar el Best Global Brands amb mà de ferro durant tretze anys, el tímid increment de valor en el darrer any ( 2%) fins els 79.213 milions de dòlars fa caure Coca-Cola del tron.
4.IBM. D'Atlanta a l'estat de Nova York, el quart lloc del rànquing l'ocupa el gegant blau de la informàtica, IBM. L'empresa presidida per Ginni Rometty perd pistonada poc a poc enfront els seus competidors després de ser la segona millor marca l'any 2011 i la tercera l'any 2012. Enguany té un valor de 78.808 milions de dòlars ( 4%).
5. Microsoft. Tanca el cercle dels tòtems de la informàtica la companyia fundada pel segon home més ric del món, Bill Gates. Microsoft, amb seu a Redmond (Washington, EUA) es manté estable respecte altres edicions amb un valor de 59.546 milions de dòlars ( 3%).
6.General Electric (GE). Des de Fairfied (Connecticut, EUA) obté el sisè lloc el conglomerat multinacional d'infraestructures, energia, serveis financers i mitjans de comunicació, General Electric. La companyia, per on en els seus orígens van passar Thomas Alva Edison i Nikola Tesla, i presidida actualment per Jeffrey Immelt, té un valor de 46.947 milions de dòlars ( 7%).
7. McDonald's. En un sector molt allunyat dels anteriors opera McDonald's, l'omnipresent cadena de restauració de menjar ràpid. La companyia ideada a finals anys 40 a San Bernardino (Califòrnia) atén cada dia a 68 milions de clients en 33.000 restaurants. Interbrands la valora en 41.992 milions de dòlars ( 5%).
8.Samsung. Hem de baixar fins el vuitè lloc del Best Global Brands 2013 per trobar la primera marca no estatunidenca: el conglomerat d'indústria electrònica Samsung, de Corea del Sud. Rival emergent de les potències tecnològiques dels Estats Units, la multinacional sud-coreana escala fins els 39.610 milions de dòlars de valor ( 20%). Fa només dos anys, Samsung figurava al 17º lloc amb 23.430 milions de valor.
9.Intel. Contrària és la dinàmica de la fabricant de tecnologia per a dispositius informàtics amb fundació i seu a Califòrnia. Després de perdre dues posicions en dos anys, Intel perd valor fins els 37.257 milions de dòlars (-5%).
10.Toyota. La única marca d'automòbils al top-10 i d'origen japonès, Toyota supera a rivals com Mercedes-Benz (11º) o BMW (12º) –les primeres marques europees al rànquing– amb un valor de 35.346 milions de dòlars després d'un fort impuls l'últim any ( 17%).
Les millors marques espanyoles
Entre les 100 marques més ben valorades mundialment només trobem dues companyies espanyoles. Zara, en 36º posició, amb un valor de 10.821 milions de dòlars ( 14%). La cadena del grup Inditex fundat pel gallec Amancio Ortega millora una posició respecte l'any anterior.
Més enrere es troba el Banco Santander, en 84º lloc, amb un valor de 4.660 milions de dòlars (-2%). L'entitat financera presidida per Emilio Botín es veu afectada pel fang de la crisi econòmica i retrocedeix fins a setze posicions en els últims dos anys.
La consultoria Interbrands acaba de publicar el rànquing Best Global Brands 2013de les marques més ben valorades a tot el món aquest any 2013. Una classificació que per primera vegada en els últims catorze anys ha sofert un canvi al capdamunt, en la marca amb més valor a tot el planeta.
1. Apple: La prestigiosa multinacional estatunidenca de productes electrònics creada a Cupertino (Califòrnia) per Steve Jobs i Steve Wozniak escala fins el lloc més alt del rànquing després de desbancar per primera vegada del liderat en les catorze edicions del Best Global Brands a Coca-Cola. Amb un valor de 98.316 milions de dòlars (un 28% més que l'any passat) Apple s'ha erigit en la marca més potent de tot el món. La companyia de la poma va tancar l'any 2012 amb més de 72.000 treballadors i una facturació de 156.000 milions de dòlars.
2.Google: També des de Califòrnia arriba el segon classificat del rànquing, el motor de cerca a Internet per excel·lència. Google té un valor de 93.291 milions dòlars després de gaudir d'un dels creixements més forts del rànquing en relació a l'any anterior ( 34%).
3.Coca-Cola: Podi amarg per la popular marca de refrescos nascuda a Atlanta (Estats Units). Després de dominar el Best Global Brands amb mà de ferro durant tretze anys, el tímid increment de valor en el darrer any ( 2%) fins els 79.213 milions de dòlars fa caure Coca-Cola del tron.
4.IBM. D'Atlanta a l'estat de Nova York, el quart lloc del rànquing l'ocupa el gegant blau de la informàtica, IBM. L'empresa presidida per Ginni Rometty perd pistonada poc a poc enfront els seus competidors després de ser la segona millor marca l'any 2011 i la tercera l'any 2012. Enguany té un valor de 78.808 milions de dòlars ( 4%).
5. Microsoft. Tanca el cercle dels tòtems de la informàtica la companyia fundada pel segon home més ric del món, Bill Gates. Microsoft, amb seu a Redmond (Washington, EUA) es manté estable respecte altres edicions amb un valor de 59.546 milions de dòlars ( 3%).
6.General Electric (GE). Des de Fairfied (Connecticut, EUA) obté el sisè lloc el conglomerat multinacional d'infraestructures, energia, serveis financers i mitjans de comunicació, General Electric. La companyia, per on en els seus orígens van passar Thomas Alva Edison i Nikola Tesla, i presidida actualment per Jeffrey Immelt, té un valor de 46.947 milions de dòlars ( 7%).
7. McDonald's. En un sector molt allunyat dels anteriors opera McDonald's, l'omnipresent cadena de restauració de menjar ràpid. La companyia ideada a finals anys 40 a San Bernardino (Califòrnia) atén cada dia a 68 milions de clients en 33.000 restaurants. Interbrands la valora en 41.992 milions de dòlars ( 5%).
8.Samsung. Hem de baixar fins el vuitè lloc del Best Global Brands 2013 per trobar la primera marca no estatunidenca: el conglomerat d'indústria electrònica Samsung, de Corea del Sud. Rival emergent de les potències tecnològiques dels Estats Units, la multinacional sud-coreana escala fins els 39.610 milions de dòlars de valor ( 20%). Fa només dos anys, Samsung figurava al 17º lloc amb 23.430 milions de valor.
9.Intel. Contrària és la dinàmica de la fabricant de tecnologia per a dispositius informàtics amb fundació i seu a Califòrnia. Després de perdre dues posicions en dos anys, Intel perd valor fins els 37.257 milions de dòlars (-5%).
10.Toyota. La única marca d'automòbils al top-10 i d'origen japonès, Toyota supera a rivals com Mercedes-Benz (11º) o BMW (12º) –les primeres marques europees al rànquing– amb un valor de 35.346 milions de dòlars després d'un fort impuls l'últim any ( 17%).
Les millors marques espanyoles
Entre les 100 marques més ben valorades mundialment només trobem dues companyies espanyoles. Zara, en 36º posició, amb un valor de 10.821 milions de dòlars ( 14%). La cadena del grup Inditex fundat pel gallec Amancio Ortega millora una posició respecte l'any anterior.
Més enrere es troba el Banco Santander, en 84º lloc, amb un valor de 4.660 milions de dòlars (-2%). L'entitat financera presidida per Emilio Botín es veu afectada pel fang de la crisi econòmica i retrocedeix fins a setze posicions en els últims dos anys.