L'empresa Kantar Worldpanel estudia anualment les marques de gran consum més comprades arreu del món a través de l'informe Brand Footprint. La publicació de les dades del 2015 constata que Coca-Cola segueix sent la marca que més ven a tot el món. Una situació que també es produeix a Espanya. En aquest país, però, el podi el completen dues marques nacionals: El Pozo i Campofrío.
De fet, 7 de les 10 primeres marques són espanyoles, essent Don Simón la que més creix. Es tracta d'un rànquing on hi tenen un pes enorme les marques d'alimentació i begudes. De fet, de les 50 primeres només dues no pertanyen a aquesta categoria: Fairy (26) i Colgate (38). Pel que fa a fabricants, la marca líder és Danone.
Una altra de les conclusions extretes de l'estudi és que Espanya té un consum molt regionalitzat. És a dir, la llista varia de forma substancial quan es mira per comunitats autònomes. Tot i que Coca-Cola lidera a la majoria, El Pozo ho fa a Andalusia, Extremadura, Galícia i Múrcia; mentre que Campofrío domina el mercat de Cantàbria, Castella i Lleó i el País Basc. A Astúries, Central Lechera Asturiana imposa la seva influència per encapçalar el rànquing.
A més a més, hi ha quatre marques considerades regionals que tot i no aparèixer al Top50 espanyol sí que ho fan al Top10 de les seves zones. És el cas de Damm a Catalunya (6a), Kaiku (3a al País Basc i 6a a Navarra), Larsa (2a a Galícia) o Covap (10a a Andalusia).
Les 50 marques més comprades a Espanya
Coca-Cola és la marca de gran consum més comprada a Espanya, seguida per El Pozo i Campofrío
17
d'Agost
de
2015