Seu de la UOC a Barcelona al 22@

Barcelona

El 22@ està de moda

Mango i la UOC anuncien que el seu futur passa pel districte tecnològic de la ciutat

El futur del coneixement i la innovació catalanes passen pel 22@. El districte tecnològic de Barcelona continua consolidant el seu poder d'atracció sobre les empreses i espais de recerca. En resum, el 22@ està de moda, com ho demostra l'anunci de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i, especialment, el de la firma de moda Mango d'obrir-hi noves instal·lacions pròximament. 

En primer lloc, el centre universitari ha anunciat la compra de dos edificis a la Rambla del Poblenou, amb un cost total de 30,6 milions d'euros, un dels quals ocupa actualment en règim d'arrendament. L'operació inclou el dret a la superfície de la finca per un període de 75 anys i la propietat dels edificis i el pàrquing, un conjunt que suma més de 12.000 metres quadrats.

La UOC ha invertit 30,6 milions d'euros en els dos edificis i consolida la seva aposta pel 22@

D'aquesta manera, la UOC vol consolidar la seva aposta pel districte tecnològic de Barcelona i, alhora, donar solució al problema que suposa la dispersió dels seus equips, que actualment es troben repartits per tota la ciutat, fet que afecta l'eficiència i sostenibilitat de l'organització. La previsió és que la plantilla de la universitat que es traslladarà als edificis del 22@ hi comenci a treballar el 2021, un cop s'extingeixi el lloguer vigent amb l'Ajuntament de Barcelona que suporta un d'ells i es puguin adequar les noves instal·lacions.

Innovació tèxtil i digital 

Pel que fa a Mango, la firma ha anunciat que obrirà un centre d'innovació digital al 22@ el 2019. Un nou espai que ha de servir per accelerar el negoci en línia i els seus projectes omnicanal, segons informa Europa Press.

Mango vol que la botiga online generi el 20% dels seus ingressos de cara l'any 2019

De moment la multinacional està sospesant diverses localitzacions per a aquestes instal·lacions, que tindran entre 800 i 1.000 metres quadrats i donaran feina a 100 nous empleats, a banda de bona part de l'equip que actualment treballa a la seu de Mango a Palau-Solità i Plegamans. Així, per cobrir les necesistats d'aquest centre, la companyia està buscant activament enginyers desenvolupadors, experts en màrqueting digital de performance (SEM), product owners, UX, UI, QA, agile coaches i scrum masters.

Actualment Mango té botiga en línia a 83 països, un tipus de venda que va arribar a facturar 339,2 milions d'euros el 2017, fet que suposa 15,5% del total de la facturació de la firma. Amb tot, volen augmentar aquesta xifra fins al 20% l'any 2019.