20
de Febrer
de
2014
Act.
20
de Febrer
de
2014
Segons les Nacions Unides, el 2030, gairebé el 60% de la població mundial viurà en zones urbanes, fet que evidencia la imminent necessitat que tenen les grans ciutats d'adaptar-se als canvis. En aquest sentit, Barcelona aspira a liderar aquest procés i esdevenir un referent en l'ús de les tecnologies com a mitjà per desenvolupar una gestió intel·ligent de la ciutat.
Considerada la primera smart city de l'Estat espanyol, la quarta d'Europa i la desena del món, la capital catalana ja fa temps que treballa per assolir aquest objectiu. Concretament, una de les seves prioritats és disposar d'una infraestructura de telecomunicacions sòlida que permeti millorar la vida dels seus ciutadans.
Barcelona iCapital
El 2014 Barcelona podria convertir-se en la Capital de la Innovació, títol que es disputa amb altres cinc ciutats europees finalistes. Barcelona, en concret, ha estat seleccionada per haver introduït l'ús de les noves tecnologies per acostar la ciutat als seus ciutadans.
Iniciatives com ara els prop de 500 punts d'accés Wi-Fi que hi ha a la via pública; la xarxa de fibra òptica; el desenvolupament de la tecnologia 4G i les més de 40 aplicacions mòbils diferents sobre el transport, la cultura, l'esport i el comerç de la ciutat, evidencien l'aposta de Barcelona per la innovació.
Les TIC, sector estratègic
Aquesta vocació es materialitza amb el títol de Capital Mundial de la Telefonia Mòbil i la celebració del Mobile World Congress; així com la concentració d'empreses del sector de les TIC que han escollit la capital del mediterrani com a seu dels seus negocis. Segons l'European Cities Monitor (Cushman & Wakefield 2011), Barcelona és la tercera ciutat d'Europa que atrau inversions i la sisena ciutat preferida per fer negocis.
En total, la capital catalana concentra 2.150 empreses TIC, 210 parcs tecnològics i centres tecnològics i de recerca i 9 instal·lacions científiques de referència internacional, com ara el Centre de Supercomputació de Barcelona.
Grans empreses com IBM i Yahoo tenen els seus centres de recerca i innovació a Barcelona i, l'any passat, el creador de Candy Crush, l'empresa anglesa King hi va obrir un centre de creació i desenvolupament de jocs online.
Xarxa d'interacció
En definitiva, les ciutats són espais d'idees, comerç, cultura, ciència, productivitat i molt més i, en aquest sentit la creació de clústersi espais empresarials com el 22@afavoreixen la creació de noves iniciatives.
Considerada la primera smart city de l'Estat espanyol, la quarta d'Europa i la desena del món, la capital catalana ja fa temps que treballa per assolir aquest objectiu. Concretament, una de les seves prioritats és disposar d'una infraestructura de telecomunicacions sòlida que permeti millorar la vida dels seus ciutadans.
Barcelona iCapital
El 2014 Barcelona podria convertir-se en la Capital de la Innovació, títol que es disputa amb altres cinc ciutats europees finalistes. Barcelona, en concret, ha estat seleccionada per haver introduït l'ús de les noves tecnologies per acostar la ciutat als seus ciutadans.
Iniciatives com ara els prop de 500 punts d'accés Wi-Fi que hi ha a la via pública; la xarxa de fibra òptica; el desenvolupament de la tecnologia 4G i les més de 40 aplicacions mòbils diferents sobre el transport, la cultura, l'esport i el comerç de la ciutat, evidencien l'aposta de Barcelona per la innovació.
Les TIC, sector estratègic
Aquesta vocació es materialitza amb el títol de Capital Mundial de la Telefonia Mòbil i la celebració del Mobile World Congress; així com la concentració d'empreses del sector de les TIC que han escollit la capital del mediterrani com a seu dels seus negocis. Segons l'European Cities Monitor (Cushman & Wakefield 2011), Barcelona és la tercera ciutat d'Europa que atrau inversions i la sisena ciutat preferida per fer negocis.
En total, la capital catalana concentra 2.150 empreses TIC, 210 parcs tecnològics i centres tecnològics i de recerca i 9 instal·lacions científiques de referència internacional, com ara el Centre de Supercomputació de Barcelona.
Grans empreses com IBM i Yahoo tenen els seus centres de recerca i innovació a Barcelona i, l'any passat, el creador de Candy Crush, l'empresa anglesa King hi va obrir un centre de creació i desenvolupament de jocs online.
Xarxa d'interacció
En definitiva, les ciutats són espais d'idees, comerç, cultura, ciència, productivitat i molt més i, en aquest sentit la creació de clústersi espais empresarials com el 22@afavoreixen la creació de noves iniciatives.