• Territori
  • Dels escorxadors catalans a Mercadona

Dels escorxadors catalans a Mercadona

La gironina Embuditos Monter, proveïdora en exclusiva de la firma de distribució, factura 110 milions d'euros i consolida el seu creixement

Títol de la imatge
Títol de la imatge
Neus Navarro
03 de Febrer de 2014
Act. 01 d'Abril de 2015

Són moltes les empreses que treballen sota el paraigües de Hacendado, la marca blanca del gegant de la distribució alimentària Mercadona. Embutidos Monter és un exemple i, a més, d'èxit. L'empresa gironina és líder en la producció d'embotits curats, els quals venen en exclusiva des de 1998 a la firma valenciana per la seva distribució posterior a més de 1.300 establiments. Una aliança comercial que els ha permès consolidar-se.

No són nouvinguts al negoci de la carn. Els seus inicis com empresa se situen en Cassà de la Selva (Gironès), quan Joan Cañigueral va obrir la primera carnisseria al 1951. "Som la segona generació d'aquesta empresa que va aixecar el meu pare. Des de ben petit he estat habituat a aquest entorn, treballant els estius de jove a la fàbrica, acompanyant el pare", afirma Narcís Cañigueral, qui comparteix tasques de gerència amb el seu germà, Joan.

L'arrelament al territori català és una altra de les seves premisses. Presumeixen de que el 80% dels seus proveïdors són escorxadors catalans, i la meitat, gironins. A més, prioritzen la contractació de personal resident a la seva comarca perquè pensen que cal "tornar a la societat el que aquesta ens dóna", afegeix Cañigueral. Actualment són 300 treballadors repartits a les quatre plantes ubicades a Sant Jaume de Llierca, Serinyà, Les Planes d'Hostoles i Vic.

Marca 'Hacendado'
L'empresa ha crescut intensament els últims anys, des de 1998, arran la relació comercial amb Mercadona. "La relació es basa en la confiança i el 'guanyar-guanyar'. Treballar amb ells ens permet pensar a llarg termini i tenir la seguretat que el producte tindrà sortida al mercat i invertir sempre per millorar", apunta Cañigueral.

Els fruits són ben positius. El balanç de 2013 els ha deixat una facturació de 110 milions d'euros, un augment de facturació del 6,8% respecte a l'exercici anterior. Darrere, hi ha la venda d'un total de 82 milions d'unitats d'embotit. El "creixement sostingut i progressiu" gràcies al que han tret pit al 2013 porta el nom d'Hacendado, la marca blanca sota la que es produeixen totes les unitats. "Els nostres productes són de qualitat i s'adeqüen a les demandes i necessitats del consumidor. Ser marca de distribuïdor de Mercadona és un orgull, i en gran mesura, un garant dels bons resultats", assegura el gerent.

Per produir sota la marca Hacendado, Embutidos Monter ha adequat l'embotit tradicional a les noves demandes del consumidor: productes cada cop més sans, sense greixos, sense gluten. Cañigueral conta que la investigació és una constant per tant d'aconseguir complir les expectatives dels consumidors. Conseqüència de l'aposta per la recerca, van començar a produir embotits de gall d'indi l'any 2005, amb una quota de mercat actual del 85%.

Inversió tecnològica
També l'èxit els ha animat a invertir en tecnologia. Preveuen una inversió total de 6 milions d'euros al 2014 per finalitzar la segona fase de creixement i dotació tecnològica i de robòtica de la planta de Les Planes d'Hostoles (La Garrotxa). Un projecte que s'emmarca al pla d'inversió de 28 milions d'euros que l'empresa càrnica va posar en marxa el 2011 i que permetrà que el 2017 aquesta planta centralitzi més de la meitat de la producció total de la companyia.

A la pregunta de si no coneixen la crisi econòmica, Cañigueral afirma que aquesta s'ha d'encarar "en la mesura del possible, com un repte per intentar seguir millorant i innovant". També és clau, apunta, "fabricar poques referències i ajustar els costos però sense descuidar mai la qualitat. Fem al voltant de 20 milions de quilos i al voltant de 20 referències, això ens permet tenir tots els costos molt ben controlats", explica.